44 nyförvärv

* Jag började idag fundera på lite före detta hjältar, som representerat Mora IK, sen vi tog klivet upp i Elitserien 10 April 2004. Det slog mig idag att vi sedan vi gick upp i elitserien passerat inte mindre än 44 nyförvärv (Några finns ju också kvar än idag.), fram till och med innevarande säsong. Fördelningen på dessa går kanske att lista i oändlighet, jag väljer ett par alternativ, nämligen dessa: 

5 målvakter
15 backar
24 forwards

15 Finländare
9 Svenskar
8 Slovaker
6 Kanadicker
5 Tjecker
1 Norrman

Skulle man få välja och vraka bland dessa och sammanställa man detta till en trupp, så tror jag att vi skulle få ett lag som skulle räcka till hyfsat, eller vad tror ni? Och ja, jag vet att detta är hypotetiskt, men kul är det ändå för en hockeygalning. Och ja, jag vet att det var NHL- lockout....osv.osv.

Målvakter:
Tero Leinonen
Daniel Sperrle
Petri Vehanen
Mikko Rämö
Juha Pitkämäki

Backar:
Angel Nikolov
Andreas Lilja
Marko Kauppinen
Henrik Petré
Pavel Skrbek
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen
Tomas Slovak
Miroslav Blatak
Tero Määttä
Mikko Kurvinen
Antti Bruun
Tomas Harant
Martti Järventie

Forwards:
Daniel Cleary
Shawn Horcoff
Rastislav Pavlikovsky
Marian Hossa
Marcel Hossa
Ladislav Nagy
Peter Nylander
Kenneth Bergqvist
Niko Mikkola
Peter Fabus
Jordan Krestanovich
Anders Bastiansen
Eric Beaudoin
Kalle Kerman
Marco Toukko
Temo Elomo
Ivan Huml
Daniel Wessner
Ryan Jardine
Pavel Brendl
Eric Johansson
Johan Lindström
Toni Dahlman
Yared Hagos

Sen finns det ju natuligtvis även en del godbitar kvar från Dagen D, påskafton 2004, Calle Bergström, Peter Nolander, "Mackan", Daniel Back, "Sampa" som lämnat och icke att förglömma, de som finns kvar i laget idag från den magiska kvällen i Globen: Martin Jansson, Micke Simons, Jonathan Granström, Håkan Bogg, Pierre Johnsson och Tomas Skogs.
Detta är ju mer än nog för att fylla en hel trupp, eller två......Kanske ska roa mig nån dag med att sätta ihop lite femmor av dessa. Håll tillgodo så länge!

Kommentarer
Postat av: Wille

Intressant lista. Dock ett namn som jag inte känner igen från MIK;s uppställning, nämnligen Angel Nikolov...
När var detta?

2007-11-11 @ 23:54:52
Postat av: rbn

Wille:
Han dök väl upp sista 10-12 matcher under lockoutsäsongen. En back som knappt syntes.

2007-11-12 @ 04:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0