Dagens omgång 3/11

* Idag tänker jag bara tippa med hjärtat och hoppas att allt det oflyt vi haft hittills vänds till vår fördel!

Djurgården- Mora: Nu går det av bara farten och Mora vinner med 2-5. "Liket" kommer äntligen igång och gör en par baljor. Hagos fortsätter uppåt mot normal form och vill visa Stockholmspubliken varför han valde Mora framför Djurgården. Det hade ju i och för sig inte varit fel med en nolla för Pitkämäki på bortaplan, men jag tror inte den kommer i eftermiddag.
Jag har både syrran och brorsan på plats(med sina bättre hälfter) och de har lovat att skrika bra och att jag får fylliga rapporter via mobil.

Skellefteå- Timrå: Nu är det på sin plats att Timrå börjar vinna lite mot nån annan än oss på bortaplan. Skellefteå är på väg ner till normal standard och idag blir Timrås bortaspel som en käftsmäll för renskötarna där uppe på läktarna. Är det några supportrar som jag missunnar framgång så är det just dem. Efter all skit som Mora får ta i deras forum, så är det inte mer än rätt att de får lite motgång. Renberg tvingas kliva av redan efter ett par byten och sen blir det vila till jul. Ljumskarna höll inte längre...... Och Skellefteå dalar till sin rättmätiga elfte plats i tabellen. 1-4....              
     
Södertälje- Frölunda:
Ett grymt revanschsuget Förlunda gör nog processen kort med SSK. Jag tror på en stensäker tvåa. 1-5, får bli mitt tips.         
    
HV 71- Brynäs: Brynäs
relativa kräftgång fortsätter och här blir det inga poäng. HV kommer att gå till vila som serieledare och tar tre lätta här. Det som möjligen talar emot är just det faktum om HV tror att det bara är att ställa ut rören och tro att det löser sig. Men så proffesionella är de att jag tror inte att det kommer att hända. Jag tro att Liv spikar igen och att det kan bli så mycket som 5-0.             
     
Färjestad- Luleå:
Svårt att välja sida här, men jag tror att hemmaplan avgör och att Luleå är tröttkört. FBK:s PP avgör och det blir 5-2, efter tre utnyttjade Power Play.              
     
Modo- Linköping
: MoDo vill gärna avsluta med en viktoria på hemmaisen innan uppehållet och det fixar de. Detta är nog den hårdaste matchen att tippa på förhand, men MoDo vinner med 3-2. Det kan till och med vara så att det krävs sudden. Men jag tror på att tre pinnar stannar kvar i Ö-vik. 

* Skulle det bli så här, så ser det plötsligt mycket ljusare ut för MIK inför omstarten, men det är som sagt tippat med hjärtat och det krävs maximalt flyt om det ska bli så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0