Dags för en sista kraftsamling innan uppehållet!

* Ett sista ryck innan uppehållet för min del vill säga. Jag antar att spelarna inte får särskilt många vilodagar under ett sånt här landskampsuppehåll. Det tar på krafterna att engagera sig både på läktarn och framför webradion. Och det räcker inte bara med det, man är ju för sjutton på dåligt humör både en och två dagar efter en match där man tycker att Mora spelat bra och varit värda poäng. Några exempel på detta är Timrå och Brynäs borta....Den som kan somna direkt när man kommer hem efter en hemmamatch, vill jag gärna ha goda råd från. Det blir alltid först sportnytt och sedan gärna en film efter det innan man varvat ner. Detta bidrar väl kanske också till humöret dagen efter en hemmaförlust.....
Nu ska det faktiskt bli riktigt skönt med ett uppehåll, så man slipper bry sig. Jag menar, vem bryr sig om Tre kronor vinner mot Finnar, Ryssar eller Tjecker?? För min del känns det iallafall som att det kvittar.

* Man slipper fundera i:
Hur i h-vete kan Skellefteå ha sånt flyt och bara plocka poäng efter poäng?
När ska Renbergs ljumskar lämna in?
Varför kommer aldrig DIF:s svacka?
Betyder Ossi Väänänen så mycket att han kan lyfta ett helt lag?
Hur kan SSK slå FBK?
Luleås svacka, hur långt borta är den?
Vad ska vi ha för räddningsplanka mer är SSK?

Det är fler saker än bara jobb och familj som bekymrar en under säsong......

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0