Det blev Malmö för #33 till slut...

* Så är då gåtan Antti Bruun löst. Han tröttnade på bänken (eller snarare läktar´n) i Mora och önskade sig bort från Mora. Ja, det kan ju verka onödigt att ha en utländsk back, som förmodligen kostar mer än en tre/fyra FM- arbetare tillsammans.... För det första finns det inte en person som kan övertyga mig om det vettiga att fortsätta ha Antti Bruun på lönelistan.... Han var ju trots allt väldigt långt bort från laget som det verkar. För det andra så är ju både  Anders Danielsson och Patrik Cedergren mer inne i laget än vad Antti Bruun nånsin varit, den här säsongen. Dessa båda tillsammans borde ju kosta, typ kaffepengar om man jämför vad de båda juniorerna kostar, om de ens har nån ersättning alls. Jag vet inte. Det jag vet är att de ifjol inte hade fem öre......

Men varför fick då inte Bruun chansen? Ja, jag vet inte alls vad det bottnar i, men nåt måste det vara. Förmodligen har han antingen varit alldeles för frispråkig med vad han tyckte och tänkte om sin roll i laget/ tränarnas spelidé eller så tycker inte Arvedsson att han gett 100% på träningarna. Vi lär aldrig få veta, om inte Antti Bruun tar bladet från munnen förstås och talar ut.... Det får framtiden utvisa.

* Det pågår en relativt vild debatt på mik.se, huruvida detta beslut var rätt eller fel. Man jämför Pierre Johnsson med Antti Bruun och flera anser att man borde skicka Pierre istället för Antti... "Han var ju mycket bättre är Pierre ifjol" ansåg någon....Min åsikt i frågan är att Pierre hittills iår har varit en av våra jämnaste backar, tillsammans med Skogs och Järventie, så för min del så var beslutet helt okej.

* Kan det vara så att det i och med detta frigörs en hel del slantar till en annan spelare? Ja, jag tror det och jag tror att dessa kommer att spenderas. Eller snarare så hoppas jag......    

Kommentarer
Postat av: RQT

Fan dina bloggar är riktigt intressanta! Keep up the good work Dino! :)

2007-11-10 @ 09:43:55
Postat av: Lex1

Mycket välskrivet. Instämmer helt i det riktiga att under rådande omständigheter låta Bruun få fortsätta sin karriär i en annan matchdress. Det är en win-win-win för alla parter.

Vore sen förståss intressant att få veta om anledningen att han hamnade utanför laget enbart berodde på rent hockeymässiga grunder eller ej.

2007-11-10 @ 13:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0