HV71- Mora 17/11

* Dags för Mik:s iskrigare att inta Kinnarps arena... Jag tror inte att vi är helt chanslösa. Men det verkar alla "förståsigpåare" anse, eller tro. Jag tror att vi gjort våra riktiga skitmatcher för säsongen.... Vi har ju gjort två riktiga bottennapp borta (FBK och SAIK) och två riktiga dippar hemma (Luleå & Timrå). Det får väl räcka för i år tycker jag.
    I eftermiddag gäller det som vanligt att täppa till och reda ut anstormningen första tio och sen bygga därifrån. Skulle det bli både ett och två noll i första perioden, ja då är det nog bara att knäppa av TV:n. Men det är klart Mora var ju för djävliga på att vända underlägen och aldrig ge upp ifjol, så varför inte komma tillbaka till den inställningen? Mora kommer inte att bjuda på någonting, men det  kommer nog bli så att HV parkerar i vår zon långa stunder. Jag tycker dock att när de hamnar i de situationerna, med motståndarna "i knät", så är de duktiga på att se till att hålla motståndarna på rätt sida. Notera att Skellefteå enbart sköt 2 skott mot mål, i den andra perioden sist och detta trots att de mer eller mindre parkerade i Moras zon....
   Ska jag våga mig på en gissning så tror jag att Mora vänder hem till Dalarna med minst en pinne i bagaget. Kanske två, men jag tror att det blir svårt att ta hem alla tre. 


* Johan Åkerman är nyopererad(titthåls) i sitt onda knä och detta försvagar HV:s Power Play betänkligt. Trots detta är det viktig att Mora håller sig på banan..... För övrigt saknas David Fredriksson, Johan Halvardsson och Nichlas Torp. Jag vet inte, men dessa känns som att de inte saknas alltför mycket i HV71. Spännande ska det bli att få se hur Eric Johansson ser ut i sin nya omgivining. Han har ju inte rosat marknaden hitills.....


* När bussen igår lämnade Mora, blev tre spelare hemma. Ivan Huml, Håkan Bogg och Tomas Skogs, medverkar inte i dagens drabbning. Ivan är ju magmuskelskadad och lär bli borta ett bra tag. Jag hoppas att han kan medverka i nån/några matcher före jul, men jag är tveksam. Håkan Bogg är nedbäddad med feber (sånt är livet som småbarnsförälder....) och lär snart vara tillbaka. Tomas Skogs är ju som bekant avstängd. Hur Tomas Skogs ser ut, är jag inte så säker på att jag vill veta, men nog måste det väl vara minst en blåtira och X antal stygn i ansiktet, med tanke på den blodförlust han uppvisade, när han lämnade banan efter bataljen mot Lee Goren senast. Vilken j-la fegis Goren är förresten. Han kan dra åt..... Skrinna efter Skogs, för att spöa honom lite extra när han gett sig. Wow! Det var tufft!! NOT! Jag hoppas att den idioten blir avstängd fler matcher än Skogs. Allt annat är en stor skandal!
   För övrigt verkar det vara lite småförkylt i laget, men det blir nog taggade, friska och krya MIK- spelare på banan ändå..... Jag antar att Juha startar i kassen igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0