Lördagens omgång

* Det var underbart att Djurgården vände 3-1 underläget som de hade inför sista mot Skellefteå borta. Jag har sat det förr och jag säger det igen, Jag hatar verkligen Skellefteå. Det är nästan så att jag hellre skulle se Leksand i elitserien, bara Skellefteå raderades ut från hockeyns finrum. Men bara nästan.....
   Idealet vore en utökning till 14 lag där Malmö, Rögle och Västerås gick upp och Skellefteå åkte ur. Sen kan man stänga serien....
   Leksand och Skellefteå kan harva i allsvenskan i tid och evighet för min del. Dessa tankar om Skellefteå blev inte mildare, efter att ha sett de här i torsdags......

* Det mest anmärkningsvärda för övrigt var att Brynäs plötligt "sprattlade" till och vann mot MoDo borta. Lite märkligt var det också att Timrå torskade med 7-1 i Karlstad..... Jag tycker att denna omgång borgar för att vi kommer att få en jämn serie i år också, eftersom alla slår alla på nåt sätt....... 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du verkar insatt i hockey. Rögle och Malmö ist för Leksand i Elitserien. Bra förslag, undrar vad övriga hockeysverige anser om ditt förslag. Men det är klart att lag publiklag som Mora behövs i Elitserien.

Fråga Brynäs hur många miljoner de tappade pga våran degradering.

Heja Leksand

2007-11-19 @ 08:04:05
URL: http://dalastark.blogspot.com
Postat av: LarsW

Vilket trams, Jonas. När Mora mötte Brynäs i Läkerol Arena noterade man årets högsta publiksiffra. Bra siffror för Brynäs hemma mot Mora också förra året. Så det är ju bara möjligtvis Leksand som förlorat något på att inte möta Brynäs. Talet om förlorade miljoner är ju direkt löjligt.
Ser f ö gärna Västerås i elitserien igen i stället för Skellefteå. Helt ok med Leksand i elitserien men inte på Moras bekostnad. Kanske också bra med AIK i elitserien igen för att få fart på hockeyintresset i Sthlm.

2007-11-20 @ 17:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0