Magnus Arvedsson

* Fortfarande, trots att Mora är med och hugger om en slutspelsplats, så finns det många som tvivlar på att Magnus Arvedsson är rätt man att leda Mora IK. Jag är inte lika säker på att det är så himla fel....Visst, det kändes som en liten chansning att ta in ett så oprövat kort, men varför inte? Annars är det ju bara samma "gubbar" som snurrar runt som i en tumlare, som tränar elitserielagen. Boork, Lückner, Bäckman, "Lillis", Lill-Kenta, Roger Melin, osv.osv. Jag tyckte att det kändes fräscht med ett helt nytt och fräscht tränarnamn.
   Att, som vissa, påstå att Arvedsson inte har några ledaregenskaper är helt befängt, tycker jag. Är det nånting Arvedsson har på sitt pluskonto, så är det väl det. Visst kan man tycka att han skött sina kontakter med media lite klumpigt och det har han väl kanske gjort ibland. Jag är dock av den åsikten att om man gjort en dålig match, så ska man väl inte hymla med det. Det finns ju de som är raka motsatsen....(Läs Jan Karlsson efter Brynäs- LHC 9-1 "Vi gjorde iallafal en bra match...." Jo, tjena!) Även Djoos tenderar till att för det mesta tycka att - "Bra match", "små marginaler", det jämnar ut sig på 55 omgångar" etc. Då tycker iallafall jag att det är mer reko att såga rejält, när spelarna förtjänar det och rosa rejält, när det är befogat. Det måste ju vara en ren lögn, när Janne Karlsson säger så efter en 9-1 förlust.....Eller? Kan man verkligen göra en bra match och få stryk med 9-1? 
   I det stora hela så tror jag att Arvedsson är på god väg att få in sitt rakare enklare spel i grabbarna och när han fått det fullt ut, så kommer det att bli riktigt bra. Jag tycker att det är anmärkningsvärt att Mora tagit 23 poäng och ändå bara spelat riktigt bra i ett par matcher och periodvis i vissa. (VF & DIF borta, period 1 mot HV hemma, första 20 hemma mot MoDo, FBK hemma, andra halvan mot HV borta......m.m). Men det finns ju en hel del ritkiga bottennapp också....( FBK & SAIK borta, LHF & TIK hemma)
   Jag tror att Arvedsson blivit lite tryggare i sin tränarroll nu när han basat över MIK i 20 matcher.... han verkar iallafall ha blivit något med aktiv i båset och börjat ta lite time out´s, vaska lite i kedjorna osv. Jag tycker dock att han skulle kunna (sist mot FBK t.ex.) gå ner på lite folk i sista ibland, för att få lite mer tryck och mer speltid på de för dagen bästa. Som det varit hitills så är det mycket "sossehockey" över det hela. Alla ska spela hela matcherna.  
   Vi får väl se vart det bär och om det var så himla tokigt, som vissa påstår, av Simons att anställa Arvedsson.
Jag sällar mig iallafall inte till kritikernas skara ännu!

Kommentarer
Postat av: Iso

Det är märkligt att spelarna då själva går ihop utan tränare för att vinna tre matcher på raken.
De vinsterna ska inte tillskrivas tränarna.
Arved saknar ledarskap i vart fall det positiva.

2007-11-22 @ 19:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0