MoDo- Mora 22/11

* Dags att ta tjuren vid hornen igen.... Återigen en svår bortamatch står på programmet. Jag tycker dock att bortaspelet har sett riktigt bra ut de senaste matcherna. HV- Mora såg jag ju på TV och de båda bortamatcherna dessförinnan vann ju grabbarna, så då utgår jag från att det sett bra ut...... Om man kan hålla ihop som mot HV och fortsätta på den inslagna linjen från FBK- matchen sist, så kan det mycket väl bli en, två eller tre poäng ikväll. Jag tror att om man ska ta poäng mot MoDo borta så är ikväll en bra kväll. Både Mattias Timander och Niklas Sundström borta!! Två av de riktigt tunga pjäserna saknas alltså... Jag anser att alla poäng mot topplagen är att betrakta som ren bonus. Och Bonus är ju aldrig fel....
   Men det är ju trots allt på lördag mot SSK hemma som vi måste vinna.....

MODONiklas Sundström är skadad och kommer att vara borta två till tre veckor. Tommy Wargh och Robert Petrovicky är också skadade, eller snarare har varit. Om dessa båda kommer till spel bestäms förmodligen på matchdagen. Mattias Timander är ryggskadad och spelar inte ikväll.
Fredrik Warg skadade foten (ledbandet tror jag det var frågan om) senast mot Timrå och spelar förmodligen inte mot Mora. Peter Öberg har varit magsjuk och kanske missar matchen.
MIKI Mora är Skogs tillbaka efter sin oerhört patetiska avstängning, där han blev avstängd lika länge som sopan Lee Goren. Tillbaka i laget är också Johan Lindström och Anders Nilsson som missade FBK- matchen. Martti Järventie och Kenneth Bergqvist är skadade och missar kvällens drabbning.
På morahockey.se aviseras följande kedjor:
Kedja 1: Elomo, Bogg, Lindsröm
Kedja 2: Beaudoin, Bastiansen, Huml

Kedja 3: Tuokko, Hagos, Dahlman

Kedja 4: Jansson, Granström, Simons

Vidare säger Djoos att Patrik Cedergren får börja som sjunde back och Anders Nilsson börjar som extra forward.
   Jag tror att Adam är riktigt ladda ikväll och vill visa sig från sin bästa sida och att Juha startar i kassen....
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0