När kommer hockeygalan?

* Sitter och kikar lite på fotbollsgalan i TV4. Det har marknadsförts som fotbollens firmafest, men varför har inte hockeyn nåt liknande? Visst borde väl hockeysverige kunna fylla upp "hovet" också. Lite god mat, lite halvtaskiga artister och lite priser. Jag tror garanterat att det skulle gå att ordna bra drag kring ett sånt arrangemang.

* Jag vet att det gjorts en del trevande försök för att få till nåt litet jippo kring hockeyn. Bland annat så har det spelats några allstarmatcher. Den första spelades i Globen, 2000 vill jag minnas att det var, då var jag faktiskt på plats.... Den gången genomfördes en så kallad "All-star helg", med Skills kompetition och allt. Matchen var väl inget vidare, men jag tror att det var lagen i norr som mötte lagen i söder. Det senaste försöket, mig veterligen, var en allstarmatch som gick av stapeln i Luleå 2003. Jag tror dock mer på en sån här TV- sänd historia, med prisutdelningar och lite underhållning.
Något för hockeyligan att testa, tycker iallafall jag.
Givna kategorier i en sån gala är årets rookie, årets målvakt, årets back, årets forward osv,osv.
Lite förslag på alternativa kategorier har jag dock:
Årets sämsta arena...
Årets sämsta hemmapublik...
Årets bästa allsvenska lag som spelar i elitserien...
Årets bästa elitserielag som spelar i allsvenskan....
Årets elitseriearena i allsvenskan....
Årets mest nedskrivna slutspelslag.......
Men dessa utmärkelser skulle ju gå till Mora eller Leksand varje år, så de kanske inte kommer med.......

* Nu börjar suget komma tillbaka och det ska bli riktigt kul att gå ner till Smidjegrav Entertainment Arena igen och se Skellefteå få spö..... Hoppas att Kari Haakana är med bara....

Kommentarer
Postat av: Ola

Nej, ingen hockeygala. Lägg ner fotbollsgalan i stället.

2007-11-12 @ 22:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0