Nystart....Mora- Skellefteå 15/11

* Det är med lite skräckblandad förtjusning som man ikväll beger sig ner till FMM. Jag gillar verkligen inte Skellefteå! Måtte Mora bara vinna ikväll. Jag har dock en positiv känsla eftersom senast de var här så vann Brendl och Beaudion i princip själva de både sista matcherna. Minns när Brendl gjorde två mål i 6-4 vinsten och följde sedan upp det med att göra 3 mål i 4-2 vinsten, bara några dagar senare. Brendl gjorde 5+3 på dessa båda macherna och Stor- Eric gjorde 2+2..... 7+5 från dessa båda giganter alltså. 
   Men nu har vi ingen Brendl kvar och jag vet att historien inte spelar någon roll, men kul var det. Det är också dessa båda matcher som dyker upp på näthinnan när jag tänker, Skellefteå hemma. Långt, långt bak i minnet finns dock matchen som Skellefteå vann med 2-1, riktigt surt!
   Idag hoppas jag att vi sätter högsta fart från start och visar upp en förstaperiod likt den mot MoDo hemma. Då ska det kunna bli en trevlig afton och tre nya friska pinnar. Det Mora vi får se i afton kommer fulltankat med nyvunnet självförtroende och jag hoppas att den positiva trenden fortsätter... Det känns också viktigt att vi kommer tillbaka till epitetet "Skräckarenan" i FMM
   Jag har dock mest positiva känslor, det ska bli riktigt kul att se hockey igen. Uppehållet kom lägligt för mitt humör och mitt hockeyintresse. Det var riktigt tråkigt med 2-5 hemma mot både Luleå (framförallt den matchen var det surt) och Timrå. Jag är inte lika säker på att det kommer lika lägligt för MIK, eftersom de trots allt var på uppgång, med två raka bortasegrar. Jag tror och hoppas att den positiva trenden håller i sig och att vi får se ett piggt och rappt hemmalag ikväll. Jag fortsätter att tjata om att "Liket" nog kommer igång, ikväll gör han två baljor! Jag vet inte om det är så att jag tror att Johan ska komma igång, eller om det bara är så att jag hoppas. Men nån gång måste det ju lossna!! Jag tror att Mora vinner kvällens drabbning tämligen komfortabelt, med låt säga tre måls övervikt.

 * I Mora saknas fortfarande Ivan Huml, trist... Det verkar som om hans magskada var mer svårläkt än vad man först trodde. Vi får hoppas att den tjeckiske snidaren snart är tillbaka. Martti Järventie, som tidigare varit sjuk är tillbaka i laget och går in i hetluften direkt. Marco Toukko har varit sjuk i veckan och får börja som extraforward. Man har aviserat att man kommer att gå på sju backar och fyra kedjor. För övrigt utgår jag från att Juha står i kassen.

 * I Skellefteå saknar man fortfarande Kari Haakana, trist..... Det hade varit trevligt med en rundningskon på blå...... Hur blir det med Renbergs ljumskar? Vi får se... Jyri Marttinen ansluter från Timrå, men det är väl tveksamt om han blir med redan ikväll. Erik Forssell har skadat sig på träning i veckan och blir borta ett tag framöver. För morapubliken blir det spännande att se hu Jonas Lennartsson och Christoffer Norgren sköter sig i sin nya klubb.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0