Nyström stiger i graderna

* Expressens hockeykrönikör Magnus Nyström är väl inte direkt känd för att vara särskilt "moravänlig". Men nu har han iallafall skrivit en sak som gjort att han stigit i graderna hos mig. Jag citerar dagens expressen:

"Just nu håller inte Leksand alls elitserieklass.
 Mora är ett par klasser bättre än Leksand."


Nämen, oj då! Jag och Nyström är meningsfränder i denna fråga och det glädjer mig. Leksand går förmodligen en tung vår till mötes.

* En del leksingar i min närhet påstår att det nu bara skiljer en position mellan Leksand och Mora.....
Mora är ju 12:e och Leksand 13:e lag i Sverige... Javisst, men det skiljer en division också!
Ett par klasser sämre än Mora!! Smaka på den!
Men det är klart Leksand har ju världens bästa veteranmålis mellan stolparna...... Jag skulle ALDRIG, för allt i världen, byta någon av våra målisar mot Belfour. Punkt och slut.

Så det så hanna och Vesslan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0