Reflektioner från gårdagen

* Frölunda - Skellefteå  4-1: Underbart! Det är bara att hoppas att Skellefteås kräftgång fortsätter i Jönköping på torsdag. De är helt klart ett lag vi bara SKA ha bakom oss, när vi summerar efter 55 omgångar. Jag räknar kallt med tre poäng, hemma mot SSK på lördag. Kan vi sedan också knipa med oss en eller annan poäng från Swedbank imorgon, så är jag helnöjd. Detta samtidigt som Skellefteå åker till Jönköping imorgon och tar emot Färjestad på lördag......

* Luleå- Linköping  2-2:  Det verkar av allt att döma ha varit ett riktigt sömnpiller..... Synd bara att inte LHC kunde "knyta ihop" säcken och hålla ut och ta med sig alla tre poängen hemöver.... I min kalkyl är också Luleå ett av lagen som vi ska/bör ha bakom oss i tabellen, på kvällen den 8:e Mars.   
     
* Timrå- Modo 2-1: Ett länsderby där bortalaget vann skotten, men fick vända hem tomhänta..... Två lag som agerar med hög fart och stor diciplin. Det bjöds förmodligen inte på många misstag, utan det gällde att ta tillvara på de få som gavs. Den "övre" tabellen är dock inte lika intressant för Mora i nuläget, utan jag väljer att hålla mig til den nedre och bara konstatera att Timrå vann, i en mycket bra elitseriematch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0