Reflektioner under uppehållet...

* Jag måste säga att det fortfarande känns skönt med en liten vilopaus från hockeyn, men snart börjar det väl att rycka i "tarmen". Jag sitter just nu och tittar på Sverige- Ryssland, men det känns inte särskilt hett just nu med landskamper. Behållningen hittills är (som vanligt den här tiden på landskampssäsongen) att lyssna till Nicklas Wikegård som kommentator. Piggast på banan i mina ögon, än så länge (såg inte period ett), är debutanten Linus Videll, SSK, även Johan Andersson, Timrå, har klarat sig bra. I helgen blir det också Nicklas Wikegård och finnen Kaj Sunna som ska komentera en match och det ser jag fram emot.....

* Varför är Liv med i landslaget? Han måste vara med enbart på gamla meriter.
Vart är Daniel Larsson?
Vart är Johan Backlund? Hadelöv?
Varför står inte Enroth?
Samtliga dessa är både svenska och bättre än Liv för tillfället och in med Enroth i hetluften direkt.
Skärpning, Bengt- Åke!

* Internationellt finns tydligen inte regeln om att man inte får byta vid icing ännu. Jag gillar inte riktigt den regeln. Man ser inte längre några försök till långa uppspel, de där som i och för sig inte så ofta lyckades, men om de lyckades så gjorde de att man kunde bli helt ren från röd...... Detta med att man inte får byta vid icing är en regel som man tagit hit från NHL. Den stora skillnaden mellan Europa och NHL i det här avseendet är ju att man i NHL fortfarande praktiserar den s.k. "touchicingen", där försvarande spelare måste vara först till pucken för att signal ska komma. Detta tycker jag är en förutsättning för att denna regel ska fungera fullt ut. 

* Jag vet inte vad meningen är med icingregeln, kanske ska man få matcherna att gå fortare, med färre spelavbrott. Ett tips till ansvariga är ju annars att man ser till att linjedomarna släpper pucken nån gång vid tekningarna!! 

* Väntar fortfarande på att vår icke- EU spelare ska komma! Renbergs ljumskar......Hmm samt att Kari Hakaana ska komma tillbaka i full vigör efter uppehållet. Det är dags för Skellefteåraset nu... Det börjar i FMM den 15.e.   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0