Rykten nyförvärv!?

* Det ryktades (eller snarare önskades) om att Kenny Jönsson skulle vara klar för spel i Mora IK. Det har även spekulerats hejvilt om t.ex Anson Carter eller Jeff Friesen till Mora. Det känns som rena önskedrömmar alltihop, men inte mig emot. Det senaste ryktet (illvilligt eller inte) säger att det skulle vara en tysk "stjärna" klar för MIK. Den info som finns kring denna tysk är att han ska vara född 1981 och vara en målskytt av rang (i tyska ligan vill säga)...... De båda tyska spelare som passar in i mallen (alltså födda 1981 och forwards) är:

Michael Hackert, som ännu inte spelat nåt denna säsong samt,
Michael Wolf, som har följande stats hittills denna säsong: 
 
2007-2008 Iserlohner Roosters DEL172082814

Av dessa båda känns ju Michael Wolf som den som är mest intressant..... 28 poäng på 17 matcher imponerar, trots att de kommit i den tyska ligan. Dessa uppgifter är framtagna av nicket Mike Skinner på mik.se, tack för det!

* Jag kan tycka att det är lika viktigt med en spelförande back som det är med en målskytt. Jag tycker att vi har målskyttar i laget redan nu, bara det lossnar, vill säga..... Men nog hade jag snarare tänkt mig en kanadensisk målskytt av rang. Jag kan inte tänka mig att Simons lämnar en icke-EU plats öppen hela säsongen. Jag tror att när rätt spelare dyker upp, så kommer den gode Janne Simons att slå till !

Kommentarer
Postat av: Mattias

Friesen har väl kontrakt med Flames ??

2007-11-09 @ 10:47:36
Postat av: Gunnarsson

Nog hoppas man på en spelskicklig back och en målskytt till forward. Idag släpptes Bruun till MIF, förhoppningsvis för att lämna lite extra löneutrymme till denna/dessa toppspelare!

2007-11-09 @ 13:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0