Tabell sista fyra....

* För att nu följa upp mitt tidigare inlägg "Intressanta omgångar to come", satte jag mig ner för att se hur det egentligen gått för lagen i botten. Någon vidare munter läsning visade det sig inte vara som Moring.... Fan också tänkte jag, de har ju spelat så bra nu ett tag... Jag blev snabbt varse om att det ju faktiskt bara blivit en vinst och en oavgjord på de senaste fyra. Bra spel är ju ingen garanti för att poängen ska trilla in.... Men jag måste ändå se det som en godkänd dryg vecka, med tanke på att vi besökt både Jönköping och Ö-vik, samt att vi haft FBK och SSK på besök i FMM. Men plötsligt känns det som att vi i princip måste vinna i Gävle på tisdag, för att få lite andrum igen. DIF och SSK har gjort en stark period, medan BIF, LHC och MIK kommer undan med godkänt. SAIK är de enda som varit riktiga förlorare och det får de gärna fortsätta med för min del! Skellefteå bara SKA ner i skiten!!   

DIF                       4  3 0  1               13-12                  9

SSK                      4  2 1  1               10-7                     7

BIF                       4  1 1  2               7- 12                    5

LHF                      4  1 2  1               9-15                     5

MIK                      4  1 1  2               7-11                     4

SAIK                    4  0  1  3              9-17                     1


* Jag roade mig sedan med att titta på hur det egentligen sett ut om man ser till hela serien, de sista fyra. Det ser ut som nedan:

HV71                   4  4  0  0              21-8                    12

LHC                     4  3  1  0              20-6                    10

DIF                     4  3 0  1               13-12                    9

FBK                     4  2  1  1              14-8                    7

SSK                     4  2  1  1              10-7                    7

VF                       4  2  0  2              15-11                   6

BIF                      4  1  1  2              7- 12                    5

LHF                      4  1  2  1              9-15                     5

MIK                      4  1  1  2              7-11                     4

TIK                       4  1  0  3              6-17                     3

SAIK                     4  0  1  3              9-17                    1

MODO                   4  0  0  4              6-12                   0

Kontentan av detta blev att det finns nya "kris"-lag, samt att det är inte så konstigt att HV71 drar ifrån i toppen....
Fortsätter det på det här viset, får jag nog snart börja dra om min gräns mellan den övre och den nedre tabellen.... Jag kommer att fortsätta följa upp detta och gör en ny koll om fyra omgångar. Synd förresten att Skellefteå tog en pinne idag, annars hade de ju hamnat sist i denna tabell. Det är ju aldrig fel att se en tabell med Skellefteå sist....

* Usch, vilka svajiga tabeller det blev..... Men de var inte så, när jag klippte in dem.....Sorry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0