Tankar inför kvällen....

* Brynäs - Skellefteå: Jag tror att Brynäs inte riktigt kan andas ut än, utan det är fortsatt hårt jobb som gäller. Jag tror dock att det blir Brynäs som drar längsta strået ikväll, baserat på att SAIK är på nedgång. De har spelat över sin förmåga hittills och ikväll kommer början till slutet för dem....        
     
* Timrå - Djurgården:  Allt annat än en klar hemmaseger här skulle vara en överraskning, åtminstone för mig. Jag tror att även DIF har spelat en bra bit över sin förmåga hittills och att de kommer att landa.....Med början ikväll kanske.      
     
Frölunda - Mora:  Hjärtat säger att det blir en tvåa här, men hjärnan gnager och vill ha en etta. Det har ju faktiskt aldrig rasat iväg och blivit några stora siffror åt nåt håll. Jag tror på en tillknäppt tillställning ikväll, 2-2 kanske? Men faktum är att ju fler bortamatcher Mora spelar, ju närmare borde första bortasegern komma. Kunde SSK, så kan MIK också!! Jag kan inte annat än bara hoppas.               
     
* Södertälje - Modo:  MoDo får säkert en tuff resa till tre poäng, betydligt tuffare än den varit om inte SSK skrällvunnit mot FBK i tisdags. SSK:s självförtroende måste ha fått sig en rejäl skjuts i rätt riktning. Men MoDo väger nog lite för tungt för SSK..... Tvåa.
                 
*  Linköping - Färjestad:  Ett hemmastarkt kommer att mala ner ett lite stukat FBK. Trots förändringen i FBK:s ledning så blir det inga poäng här.  Jag har sagt det tidigare och säger det igen, FBK är på väg neråt i tabellen. Klar hemmaseger.         
     
* Luleå - HV 71: Ifjol tog HV med sig alla poäng hem till Jönköping från Luleå. Jag tror att det kan bli samma visa iår. De första tre poängen tar de iallafall med sig hem på planet. Törnberg, Voutilainen och Davidsson blir tungan på vågen.        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0