Kvällens omgång....

* Dags igen att dra på sig matchtröjan och leta upp en lämplig TV för att bevittna kvällens drabbning.
Om det finns ett litet uns av rättvisa i denna värld, så är det fan Moras tur att ta med sig tre poäng, från en match mot FBK med tre pinnar i bagaget. Jag tror att det kan bli en obehaglig upplevelse för Färjestad att möte detta "nya" Mora IK. Om vi kan/törs fortsätta att checka lika högt som vi gjort sedan Kari Eloranta tog över, så kan det mycket väl bli så att det blir tre nya, friska poäng ikväll.

Kampanjen som Aftonbladet "Vi gör allt för att få bort Mora från elitserien", fortsätter idag, med den största antagonisten i spetsen. Jag vill inte kalla Tomas Ros för journalist, för det är det sista han är..... Han är bara en av alla som gör allt för att få bort Mora. Han tar  dagen pappersupplaga upp det faktum att "Yared Hagos lämnar Mora".... Jag antar att Hagos inte är den enda spelaren som "sonderar terrängen" och ser efter om han kan få mer kr nån annanstans. Men naturligtvis är det honom som Tomas Ros tar upp i en artikel med fet rubrik. Ros kan dra dit pepparn växer och han är inte mer sportjournalist än vad Christina Lugn är....... Jag väljer här att citera den gode Stigsson från hockeysnack och tar med hans lysande inlägg i debatten:

"Jag har inte hört nåt och visst tror också jag att det är sant att han med utgående kontrakt är ute och sonderar marknaden MEN det står ingenstans att inte Mora också skulle kunna vara ett alternativ. Den antydan är bara herr Ros vinkling eftersom Hagos agent håller på att fråga runt bland andra klubbar. Han kan mycket väl ha rätt i att det just är HV och DIF som han har haft hontakt med och jag skulle tro att det finns fler lag också.
Jag skulle tro att det just nu finns minst ett femtiotal till spelare i ES (och allsvenskan för den delen) med utgående kontrakt som gör exakt samma sak just nu. Att Ros just väljer att ta upp Hagos beror på att det passar hans personliga intresse att försöka skapa lite oreda hos just Mora som han gärna jobbat för att störa lite extra, leksing som han är."
 

Lysande Stigsson! Precis vad jag och många med mig tycker.

Den gode Magnus Nyström skrev igår att : - Jubla lagom Mora, det blir kvalserien iallafall.
Nyström och Ros kan sitta i helvetet och spela luffarschack på tu man hand, när detta är över!

Kommentarer
Postat av: elvenman

Ja lite tröttsamt trött blir man juh.
Allt (spelare, ledare, publik, arena, whatever) som rör mora set man i negativa termer.

2008-02-28 @ 23:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0