Mina tankar 24/2- 08

* Jä-lar vá skönt det var med tre pinnar igår. Och på vilket sätt de kom till också. Det var inte många av Skellefteås alla skott som gjorde mig särskilt nervös iallafall. Pitkämäki ser hur stabil ut som helst.  Backarna plockar undan eventuella skymmande motståndarforwards med bravur.
Hagos ser ur att vara på god väg till den form han hade innan skadan, Skogs ser mer och mer ut som den landslagsback han var i höstas (klart i landslagsklass de tre hemmamatcher jag sett efter det senaste landslagsuppehållet.), Järventie blir bara bättre och bättre, Hisey försökte "Zorra",  Bastiansen äger, osv......
Lite förjävla synd att inte Pitkämäki fick hålla nollan..... Då hade vi ju varit på fast mark nu....

Nu sitter jag och bokar tågbiljetter till Stockholm, för nu åker jag och sönerna ut på en liten bortaturné! DIF- Mora i Globen, med Mora i detta slag, låter som en höjdare, tycker jag.

Det är utan tvekan så att Mora är det lag i bottenstriden som har mest luft under vingarna, störst självförtroende och bäst målvakt (-er). Vad som händer i Brynäs och Luleå nu, det kan jag bara tänka mig, men visst måste de, vad de än säger, känna ett visst flås i nacken från "den lilla röda maskinen från landet".

Mats Strandberg i radiosporten i torsdags:
- "Av dessa tre är naturligtvis Mora lågoddsaren att hamna i kvalserien. Det blir spännande att följa och se vilka som får följa dem dit."

Otaliga äro de experter som nu får börja vända på kappan något, som redan skickat ner Mora i kvalserien(eller ner i allsvenskan, förresten). Det vore så förbannat roligt att se vad dessa säger/skriver om, jag säger OM, Mora skulle reda ut detta utan kval.

Eller vad säger ni herrar Tomas Ros, Lasse Anrell, Nicklas Andersson, Mats Wennerholm, Carl- Johan Goth, Erik Lundin, Magnus Nyström, Petter Rönnqvist, Nicklas Wikegård, Chris Härenstam, Anders Huusko, Mårten Lång, osv (listan kan göras ännu längre)....?

Visst skulle ni väl vända på kappan något och slå er för bröstet och vråla: - VAD VAR DET JAG SA!!
Jag antar att det skulle kunna tänkas bli så och då är det ju bara än mer patetiskt!

Tre pinnar mot DIF i Globen på tisdag och sen får vi se vad som händer runt strecken!

Kommentarer
Postat av: Lex1

Ojdå, du är farligt positiv i dina tankar idag... Vad det gäller backarna så upplever jag att där finns det mycket mer att önska. Allt för många puckar tappas i egen zon närhelst våra försvarare sätts under press. SSK fick mycket gratis där i torsdags.

2008-02-24 @ 16:20:49
Postat av: bengan

mora är en skymf mot hela elitserien ingen vill spela i den sketna arena ni har,mora är som en fågelskit man försöker gnugga bort från lacken på bilen men de går fan inte.! Nje dino din värdelösa enögda bloggare det är moras tur detta år att åka ur tack o lov.! kom ihåg vem som sa de först.! (välkommen upp leksand)

2008-02-26 @ 16:54:23
Postat av: bengan

Förlåt. Jag är en ensam människa, som inte har något annat liv än att bajsa kommentarer i folks bloggar. Nu ska jag upp till hockeykultur.com, och bajsa i deras forum.
Om jag kommer tillbala, lägg säcken med mig till höger om insläppet vid FMMA.
Tack på förhand.

2008-02-27 @ 18:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0