Tankar efter 4-0 mot serieledarna.

* Ja, det är inte utan att man känner en spirande -"Fan, det kanske, kanske kommer att gå vägen utan kval- känsla" i kroppen. Att tro att Mora ska behöva kvala om de spelar som de gjorde igår är nog bara att överdramatisera. Om Mora kan, jag säger OM, Mora kan prestera samma spel som igår i de kommande tio matcherna, så kommer det att bli många trepoängare. Skulle det ändå inte räcka til, så har jag svårt, oerhört svårt, att se hur lagen från allsvenskan ska kunna rubba Mora.
    Då kanske en del säger att -"Jamen, HV hade ju sex man borta.....". Javisst det säger jag inget om. Men faktum är att detta HV hade ju samma manskap när man bortaslog LHC i tisdags med 4-0. Just det, 4-0 i Cloetta Center.
Men då lät det väl ungefär som att, de har en sån bredd så att de är så bra ändå..... Men nu låter det istället som ovan -"Tur för Mora att HV hade så många man borta, det var därför de vann", typ.

* Som ni ser i inlägget nedan så har Aftonbladet varit snabba att ta åt sig äran för Moras vinst igår. Patetiskt.

* "Liket" var artonde man igår trots att så många killar var borta......Han har verkligen ingen bra säsong.....

* Jag tror att det var det bästa som kunde hända igår mellan Brynäs och Luleå. 5-5 och ingen extrapoäng som delades ut i sudden. Lite synd däremot att vi inte fick lite hjälp av VF eller FBK.

* Tro när Leksand vann mot HV71 med 4-0 senast?


Kommentarer
Postat av: Forsen

När vann leksand över hv med 6-0 och 7-1 på samma säsong? haha

2008-02-15 @ 16:38:51
Postat av: MG

Sist vi vann över HV var väl när vi åkte ur näst sista gången. Trettondan 2004 i Kinnarps var det. Jag var där... Då tänkte jag också så där, slår vi HV kan ju KS inte bli nåt problem... :-)

Tyvärr för er kan ni ju inte vinna mot de lag som är runt er i tabellen... Inte LIF heller vid det tillfället... därför gick det inte ändå att undvika KS - och nedflyttning... ;)

2008-02-18 @ 11:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0