Vad är det som händer med Mora IK?

Ja, jag vet inte vad man ska säga..... Så fick även "Djoosen" gå. Jag vet inte vad de håller på med där inne på kansliet. Simons säger att: - Vi behövde en förändring.
Frågan jag ställer mig återigen är ju: Vilka är vi? Jan Simons och vem?
Nu får Kari Eloranta ta över som ansvarig, tro vad han kan tillföra då? Ja, vi får väl se.

Visst kan det vara bra med en förändring, men kanske skulle Kari ha gått in direkt som den som för befälet i båset. Jag trodde att det skulle kunna hända nåt när Pär fick chansen som huvudtränare, men det blev ju inte så.
Kanske är det så att ledningen(Simons) börjar rusta för det som komma skall. Vad man än säger utåt, så är man kanske ganska inställd på att det blir tio extra seriematcher i vår. Simons säger till GD att det finns inte minsta tillstymmelse till panik eller desperation i Mora IK.
Nähä, vad är det då frågan om när man sparkar sin ANDRA tränare för säsongen? Han sa förresten själv i meningen innan att man ville få till stånd en förändring med tanke på det tabelläge som man befinner sig i.....

Jag vet fortfarande inte vem som skall göra målen..... Kanske är det så att "Bacon" får chansen nu? Man undrar ju vad han gjort för ont? Jag kan inte förstå varför han inte fått chansen att spela mera. Han lär väl fortfarande vara den i laget som har gjort flest mål, sett till speltid. Det finns väl nån kvot för det säkert, men jag orkar inte bry mig om det just nu.....
 
Man väntade ju på ett par riktiga förstärkningar innan den 31/1. "Chefen" hade ju flaggat för att, OM det skulle komma några nyförvärv, så skulle det vara spelare som skulle gå in i förstafemman. Av detta blev det en "Youtube"-kanadensare, som tidigare under säsongen lyckats placera sig som nummer tio i den interna poängligan i Graz. Nu gjorde han ju förvisso ett fint mål på ett friläge och ett fint droppass till Järventie. Det kan ju vara så att Simons återigen hittat en guldklimp. Meriterna hittills har mest vistats på just Youtube och visst hoppas man på att få se ett eller annat mål av den kalibern, när han nu spelar i moratröjan. Jag låter detta vara osagt och låter framtiden få utvisa vad vi fått i Rob Hisey....

Satt förresten och tittade på Sverige- Slovakien häromkvällen och såg två gamla morabekantingar i den Slovakiska dresen. Visst saknar jag Smrek.... Det hade varit nåt att ha på blå just nu det..... Så snabb som Fabus såg ut, såg vi ju honom aldrig i moradressen. Den enda förklaringen till att Fabus såg så trött ut när han kom upp till anfallsblå, måste ju ha varit att han var övertränad. Nån annan förklaring har då inte jag...

I matchen mot LHC sist, så bänkades Simons på slutet. Jag antar att det var lika bra det. Han bytte ju ändå efter 10- 12 sekunder. Då kunde väl "Basse" lika gärna spela direkt......

Till nästa säsong vill jag se att det "rensas" lite i leden. Mora IK MÅSTE anställa en sportchef! Som jag ser det så finns det en ypperlig kandidat till denna post som har sin hemvist på Sollerön. Kanske är det så att det inte finns något intresse från Leif Boorks sida, men det måste ju vara tjänstefel att inte ens ställa frågan. Annars så är det väl Harri Rindells namn som dyker upp i mitt huvud när jag funderar på blivande sportchefer.
Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag tror att Tomas Montén är ett bra namn att ha i åtanke när man ska rekrytera en ny tränare till säsongen 2008/2009.....

Är det inte egentligen så att det är viktigare att Leksand inte går upp än att Mora inte trillar ner?

Kommentarer
Postat av: Horcoff

Monten förlängt med DIF, om det var han du menade.
http://www.hockeyligan.se/index.php?article=708

2008-02-07 @ 22:47:47
Postat av: SSS

Nej, det är (nästan) viktigare att ni åker ur än att LIF går upp... Gudomlig rättvisa :-)

Har ni inte gjort det mesta nu som ni skogstroll alltid kritiserat LIF för. Nästan som ni redan har en sportchef - Masken...

2008-02-07 @ 23:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0