Ersätts Ryan Thang?

Jag är av den bestämda åsikten att Ryan Thang ska ersättas, men igår ersattes han ju av Mikael Zettergren...

Helt klart är ju att Z mår bra av större förtroende och det vore väl kanon om han kunde komma upp i sina fornstora dagars prestationer.
 
Konstaterar också att poängsnittet 20 poäng/ runda håller, men det är inte mer heller.... 40 pinnar efter halva serien är väl kanske ändå med beröm godkänt, efter alla de skador som vi haft... (Vilket jävla skämt förresten, när tar det slut?)


Nu är det ju så att det pratas om att hitta en billigare "sniper" för att ersätta Thang med. Jag är inte så säker på att det behövs, men ge det några matcher, så får vi se. Vi kommer ju inte direkt att sakna de 0,5 poäng som han gjorde per match, men vart det hade stannat får vi ju aldrig veta.
 
Faktum är ju samtidigt att vi inte heller kommer att sakna utbetalningarna av hans månadslön.... :)
 
Det som det skulle kunna bli frågan om är väl förmodligen att låna in någon spelare. Jag såg att "Liket" Lindström spelade 21 sekunder i HV:s senaste match... Kanske, kanske inte, jag vet inte.... Men högerskytt...
 
Christiffer Fish, LHC? Åtminstone rightare... Och inte så mycket speltid på honom heller... Kanske, kanske inte..?
 
Max Götz, FBK? Kanske, jag vet inte....
 
Nu har vi chansen att kopiera den längsta segerraden hittills, nämligen tre! Men allt annat än tre poäng hemma mot Almtuna är väl att betrakta som ett fiasko, tycker ni inte?
Uppmaningen som jag tänker kopiera gång på gång här är:
 
- På med matchtröjorna!!
 
Hermodsson och kompani gör sitt till för att fylla läktarna och då får vi som är där bidra till att det blir ett rött hav!!
 
Väl mött på lördag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0