Julkalendern 11 december

 


 
#11 Anders Bastiansen
 
Nej, nej, nej! En norrman från Almtuna?
 
Det var inte riktigt vad vi fans ville se, som "transferfönster"- värvning.
 
Men ack vad vi bedrog oss...
 
Visst var det så här, som på bilden, man fick se Bastiansen mycket, kämpandes framför motaståndarnas mål. Men vi fick också vänja oss vid att se honom stångandes ute vid sargen, i det närmnaste omöjlig att ta pucken ifrån.
 
Men maken till kämpe, det vette tusan om vi skådat därefter...? Kanske inte innan heller... Anders Bastiansen var i Mora i en tid då man ännu inte börjat mäta antal täckta skott, eller jag har iallafall inte hittat nån sån statistik i min research... Hade det funnits, så tror jag ingen hade varit i närheten av de siffror som Anders skulle ha haft.
 
Väldigt välscoutat av Simons och ytterligare ett guldkorn hittat !
 
Jag valde länge mellan Anders och Örjan Karlsson, men till slut enades jag med mig själv om att Bastiansen är den som spelat i tröja #11, som betytt mest för mig....
 
Visst är det lockande att utse Anze Kopitar till den mest betydelsefulla #11, men på min lista är han bara trea, efter Bastiansen och Örjan Karlsson.
 
 
Statistik i Mora IK: 161 matcher, 22 mål, 61 assist, 83 poäng, 183 utvisningsminuter.
 

Andra som burit populära #11: Anze Kopitar, Tony Lagerström, Jonas Westerling, Örjan Karlsson, Henrik Pettersson

#11 i dagens MIK: Christoffer Fish.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0