Å till sist forwards...

Forwardssidan i årets upplaga av Mora IK ser onekligen intressant ut. De båda transatlanterna som kommit in i uppställningen Ryan Thang och Jeremy Colliton kommer att bidra både med intsällning och med en hel del
poäng.
 
Thang vet av hävd var målet är beläget och det kommer att ringa X antal gånger. Jag skulle tro att han är kapabel till upp emot 30 baljor.
 
Colliton (som för övrigt utsetts till lagkapten) är en ledare och även han bör kunna prestera cirka 40 poäng. Med dessa båda verkar Alcén ska spela och det blir nog att betrakta som vår leading line.Om Alcén tränat lite skott på skottrampen under sommaren som MV-tränare Iversen anser han behöver, så kommer det nog att smälla en del från hans klubba också.
 
En andralina med Beck, Zettergren och Wesslan är det inte så många lag som matchar i serien och det känns stabilt, tycker jag. Här har vi nog ett större antal poäng än ifjol och vänta oss oxå.... Zettergren är ju typ som ett nyförvärv han också, han var inte riktigt lik sig när han kom från VIK ifjol.
 
Där bakom har Wener ett stort antal unga lovande forwards som kommer att ta steg iår. Gasper, Sonny och Nordén kommer att bli bättre och bättre under säsongen.
 
Under kategorin checkingline placerar jag Jonathan Johansson, Tomas Larsson och Schumacher. Motståndarlagens toppkedjor kommer nog att svära en och annan gång över dessa. Bland dessa tre finns nog också en stor del av vårt box play också.... Halvkassa power play göre sig icke besvär!!
 
Utöver dessa har vi också ett nyförvärv till att räkna hem om några veckor. Jag tänker på Alex Hilmersson. Om och när han kommer tillbaka så har vi nog en 20 mål att räkna in på helårsbasis.
 
Som jag sagt tidigare, tidigt på säsongen, men kanske inte helt snett ute. Den som lever får se...
 
Kanske måste jag ompröva detta tids nog, men dessa åsikter gäller tills vidare. Kommentera gärna med era tankar kring laget, så får vi se vem som vinner.... :)
 
Nu tror jag att jag fått med alla tips jag behöver innan nedsläpp ikväll....
 
Hej hopp, gummisnopp.....
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0