Dags att prova detta igen kanske?

Efter ett antal år av total tystnad fick jag för mig att kolla huruvida bloggen fanns kvar överhuvudtaget. Det gjorde den och döm om min förvåning när jag till och med kom ihåg inlogg och lösen. Kanske dags att skriva av sig lite frustrationer igen då, tänkte jag....
 
Vi står inför en ny allsvensk säsong med allt vad det innebär. Till en början mjukstartar jag nog och börjar med att titta på hur truppen ser ut och idag då målvakterna.
 
Marcus Högberg har jag sett spela en match och det var mot Bofors (Ja, jag vet att de heter BIK Karlskoga.) hemma nu i en träningsmatch. I den matchen var han oerhört tät och spred ett lugn som jag inte sett i ett moramål sen Pitkämäki hade sin "Season of life". Ibland tänkte jag: Hur ska man kunna göra mål på karln (nåja, killen...)? Vad det gäller kunnande och förmåga så tvivlar jag inte en sekund på att han håller, men hur är det mentalt att spela en hel säsong på seniornivå, när man är 19 år? Jag tycker mig höra och kunna tolka in att det inte kommer att bli några som helst problem.
 
Mantas Armalis är också det en ny bekantskap för mig och jag tycker inte att han verkar vara helt olik Marcus Högberg i varken stressnivå eller spelstil. Stor som ett hus och lugn och trygg mellan stolparna. Inte fy skam heller att ståta med 91,3% i räddningsprocent från sin första hela seniorsäsong. Förvisso i div.1, men ändå....
 
Slutligen en samlad bedömning av målvakterna... Jag tror att Moras målvakter kommer att ta allsvenskan med storm och göra succé. Om det brister i Mora anno 2013/2014, så är det inte i denna lagdel.
 
Hej hopp återkommer snarast med min syn på övriga lagdelar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0