Inför Timrå- Mora

 

vs.
 
Av någon anledning har Mora ett litet miniuppehåll i serien redan nu.
Men det är kanske inte helt fel, det finns säkert ett och annat sår att slicka. Bara man inte tappar takten....
 
Timrå har i skrivande stund bara spelat en match och det gick inget vidare, 0-4 hemma mot Västerås. Detta efter att Västerås vunnit skotten med 31-19 och en hel del poängleverans från de nya transatlanterna i VIK.
 
Det delades ut 134 utvisningsminuter i denna match, så det var nog en ganska hetsig tillställning.
 
Förhoppningsvis har krutröken skingrat sig i Eon arena tills på torsdag och jag hoppas att den inte ligger lika tät efter Moras match. Jag skulle i och för sig inte ha någonting emot att Mora får spela massor i PP, men jag tror inte att jag är särskilt sugen på några avstängningar för några dumheter.
 
Jag tror att Timrå kommer att vilja bevisa ett och annat för sin hemmapublik, så det kommer att bli hett om öronen till en början för försvaret och Högberg. Men skulle man rida ut denna första anstormning så kommer Mora att mer och mer komma in i matchen. Jag tror att Mora mycket väl kan stjäla med sig en och annan poäng på bussen hem och skulle inte alls förvånas om det skulle bli alla tre.
 Jag är (förmodligen) lite fartblind, men efter en sån här start så blir man lätt det.
 
Till sist vill jag kommentera det faktum att ett par av killarna som följde med nån av bussarna ner till Södertälje, lyckades med konststycket att skämma ut både sig, drakarna och Mora IK.
 
Hur kan man få för sig att man ska hoppa på en polisbil? "- Ja, men jag var ju full.." hör man ofta som förklaring till tvivelaktigt beteende, men det räcker inte! Det finns ingen förklaring som duger utan bort, bort, bort med detta beteende.
 
Framförallt borde man väl inte bete sig så här efter en vinst!
 
Som ungdomsledare brukar man tuta i pojkarna att de ska tänka på vad de gör, för de har Mora IK:s märkebröstet. Borde kanske vara nåt liknande här...
 
Jag hoppas att Mora IK tar reda på vilka dessa är (borde inte vara alltför svårt) och agerar kraftfullt, för i min värld borde det vara nolltolerans mot dylikt.
 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Det var siljans finest som arrangerade resan och inte Drakarna.

2013-09-16 @ 13:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0