Tankar efter drygt en vecka...

Vad är det som händer? Ja, det undrar nog många med mig... Mest förundrad är jag nog ändå över det faktun att Karlskrona går fram som en ångvält och verkar vara ostoppbara men det finns en del annat att imponeras över också...
  • Västerås transatlanter... Håller det hela resan?
  • Björklöven... Wow, riktigt kul med det gamla klassikerlaget. Vem kan glömma L-G Pettersson, Matti Pauna, Göte Wälitalo och kompani från guldlaget 1987? Inte jag iallafall! Förvisso en hel ocean dit för dagens lag, men det för minnena i den riktningen.
  • Djurgården! Nytt, fräscht och spännande...
  • Vart står Timrå? Riktigt imponerande mot ett för dagen blekt Mora IK senast, efter en tveksam inledning. Kanske topp sju ändå.
SHL då? Ja, ännu så länge har det inte satt sig och svårt att se några tendenser ännu. Men det har varit en det ögonbrynshöjare. Mest överraskande av dem alla är ändå Örebros straffseger senast mot mästarna.
 
En annan sak som väcker förvåning är de relativt svaga publiksiffrorna. Inte ens 6000 på Leksand-MoDo! Var det inte så att de sålt 5500 säsongskort? Resten då? Kanske inte så stort drag ändå? Drygt 8000 i Scandinavium? När hände det sist? Melodifestivalen? Inte ens 5000 i Gävle.... Ja listan går att fylla på en hel del här och jag hoppas att det inte är en bestående trend vi bevittnar.
I Mora känns det som trenden är en annan och det gläder mig!
Ser fram emot 3000 i eftermiddag!
Vårt Mora måste dock upp minst ett snäpp mot senast, annars har vi nog samma trend här snart....
Det är viktigt att vinna hemma och de poäng som delas ut nu är värda precis lika mycket som de som delas ut i februari...
 
Kanske var också den senaste matchens bleka Mora ett litet kvitto på att vi är väldigt sårbara för skador på "fel" spelare... Nu tror jag det är dags för Mantas att visa upp sig för hemmapubliken, inte alls att Högberg var svag senast, utan det är bara en magkänsla som säger mig det! Idag vinner vi dock mot Bofors och det slutar 5-1! Väl mött i FMM hockeylovers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0