Borde det inte vara dags för en sportchef snart?

* Varför har inte Mora en sportchef som alla andra? Ja, det kan man verkligen fråga sig. Jag antar att det är Moras "starke man" Janne Simons som inte vill släppa ifrån sig en del av makten. Han ser nog Mora IK som sitt eget skötebarn och då ska ingen annan in och peta. Naturligtvis ska man inte säga något ont om det jobb som Simons lagt ner och åstadkommit.

Jag ser dock en stor fara i att vi bara har en man som en ensam galjonsfigur, vid rodret på skutan. Faktum är ju att Janne inte är 40 längre heller och med det arbetstempo som han verkar hålla, så kan han ju vilken dag som helst åka på en stroke eller nåt liknande. Jag är rädd för att den dagen är det också Mora IK:s telefonbok som får en stroke. Och vem ska agenterna ringa till då? Johan Sares? Jonas Eriksson? Olle Mattsson? Ja, jag vet inte....

Med det höga arbetstempo som den gode Jan håller så måste det väl vara befogat att anställa en sportchef. Det känns som om föreningen mer och mer växer in i elitseriekostymen, men här har det brustit, av någon anledning. Det är väl kanske till och med så att de flesta allsvenska föreningarna har en sportchef.

Dags att Mora IK också kommer in i 2000-talet och anställer en sportchef. Mitt förslag till denna tjänsten är Harri Rindell!! Ta hit honom från Helsingfors igen, så fort hans nuvarande kontrakt går ut med HIFK. Skulle inte denna man vara intresserad av en sportchefssyssla, så finns det en kompetent herre på Sollerön som jag tror också skulle vara som klippt och skuren för ett sportchefsjobb, nämligen Leif Book. En mediavan man med stora kontakter runt om i hockeyvärlden, samt ett osedvanligt kunnande om ishockey. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0