Inför MIK-SSK 30/12

*Nu vill jag fanimej inte se ett sånt krampaktigt Mora Ik nån mer gång denna säsong! Nu har vi gjort våra plattmatcher.... Djoosen påstår med en dåres envishet att tur/otur jämnar ut sig sett över 55 matcher. Det borde ju betyda att vi snart inte har nån otur kvar att drabbas av. Det kommer att bli ett segertåg av sällan skådat slag om det ska hinna jämnas ut på 55 omgångar. Inte ett enda skitmål hittills(nåja, nåt har det väl trillat in), det krävs tamejfan att både puck, motståndarmålis och samtliga spelare på banan ska in i mål för att vi ska få nåt mål. Det har hela tiden studsat fel, på ett ben, eller på nån klubba, linjeman eller dylikt. Men nu måste det väl för tusan räcka med oflytet! Tänk om vi kunde få se en riktig islossning ikväll, samtidigt som vi för en gångs skull får lite resultat med oss..... Å sen tar vi LHC på tisdag, då är vi tillbaka på banan igen!

   Idag får vi äntligen se Martti Järventie på banan igen! Hoppas, hoppas att det borgar för ett mer variationsrikt Power play. Han och Adam har ju inte fått testa den spelformen tillsammans ännu.... Martti har ju för tusan varit borta den älgjakten..... Det blir naturligtvis tufft och tätt och det gäller att ta vara på de tillfällen som bjuds, samt att inte bjuda SSK på allt för mycket. Men det är väl ingen fara, för är det nåt som Mora är bra på så är det ju att ta vara på tillfällena.... :)
   SSK har visat en strålande form på sistone, men nån gång måste det väl ta stopp. Jag ser gärna att det sker ikväll!

En uppmaning till er som buade ut vårt MIK sist: Ge fan i det!! Tror ni att det blir bättre av att man buar eller? Enligt min logik så borde det sänka de redan sargade självförtroendena ännu mer och det vill vi ju inte, eller? Kanske är det Leksingar som smygit sig in i FMM för att, för en gångs skull, få se lite elitseriehockey som buar, jag vet inte. Det skulle iallafall ALDRIG falla mig in att bua åt mitt kära hemmalag! JAg antar att spelarna vet ändå att de inte presterade särskilt mycket i Power play och de behöver inte påminnas om det!

Kommentarer
Postat av: Muz

Lite nyfiken om denna blogg kommer att dö samtidigt som Mik åkt ett pinnhål ner i tabellhirarkin?

2007-12-31 @ 16:42:41
Postat av: Dino

Det kan jag inte svara på, för jag lever förmodligen inte om 100 år....

2008-01-01 @ 22:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0