Mina tankar kring hockeyn i luciakylan....13/12

* Det känns lite roligare än vanligt att följa Tre Kronor under den stundande turneringen, Chanel One Cup.... Det som får mig att vända blickarna mot TV:n ikväll är naturligtvis det faktum att Tomas Skogs finns med. Det ska bli väldigt spännande att se hur pass han står sig i den internationella konkurrensen. Jag såg att han ska bilda backpar med Jonas Frögren. Kul med ett helt backpar från Dalarna, synd bara att inte Frögren också spelar i Mora.   
   Fördelningen är visst att en back ska stå för offensiv och snabba uppspel, medan den andra är lite mer utpräglat defensiv. Jag kan inte för allt i världen se Skogs om den defensiva länken i det backparet.....
   Det är bara att hoppas på att Skogs klarar sig bra och att han får ett lyft och att hans utveckling får en push framåt....

* Jag och många med mig har uttalat en önskan om att Mora ska förstärka. Naturligtvis har Don Simons sina krokar ute och kommer att bjuda på de spelartyper vi behöver, som bjuds ut på marknaden. Det är dock viktigt att denna/dessa spelare verkligen är en förstärkning och tillför något. Annars kan det kvitta... Det är ju synd att handla bara för handlandets skull.

* Jag såg förresten Per- Olov Ejendal gå runt i Kupolen glatt samspråkande med Sidney Crosby. Tro om det är nåt på gång? :)

* Patric Blomdahl blev avstängd för sin tackling på Victor Lindgren i två matcher. Men vad hände med mordförsöket som Per-Anton Lundström ägnade sig åt mot Tommy Sjödin? Det är väl såna överfall som borde beivras och inte rena tacklingar..... Men det är väl kanske viktigt för hockeysverige att Skellefteå spelar i högsta serien, så det är nog därför som de bahandlas med silkesvantar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0