Reflektioner efter MIK- SAIK

* De är inte utan att det känns lite surt idag. Känns ungefär som efter Frölundamatchen..... Ibland är det bara att erkänns att man förlorat mot ett bättre lag. Så var det väl igår, men det är sättet man förlorar på som jag irriterar mig på. Blytunga ben, ingen intensitet eller egentligen inte en enda farlig målchans på hela matchen. Visst är det kanske så att Skellefteå gjorde en hundraprocentig insats och då räcker det inte att Mora spelar på 75% av sin kapacitet. Men det kommer en verklighet även för Skellefteå. Jag antar att börjar prata om slutspel däruppe nu, så var det ju även ifjol. Men jag ligger hellre på slutspelsplats efter  55 omgångar, än jag gör det nu. Skellefteå har sin svacka framför sig och vi är mitt i våran.... Jag tror att både Djurgården och Skellefteå kommer att komma ner på jorden och inte spela som i trans, de kan ju inte göra det i 55 omgångar båda två.... Konstaterar också att vi inte fick se nån ny diving från Skellefteås #21, men han har väl insett att det finns skaderisk inblandat i diving....

Jag trodde att årets plattmatch gjordes mot Luleå hemma, men det var tydligen fel. Nu vill jag se ett heltänt Mora imorgon mot SSK. Jag tror ändå på det här laget och VÄGRAR ge upp förrän loppet är kört. Vi SKA till slutspel. Glöm inte att vi har de enda av nyförvärven som uträttat nåt hittills (förutom Harant) på skadelistan. Fan, jag vill se de båda på isen igen nu!! Nu kommer förvisso Martti Järventie tillbaka mot SSK, men jag skulle gärna se Hagos också! Ser i expressen att Simons jagar målskyttar i Nordamerika, det finns visst utrymme för det i plånboken. Bara att hoppas att det lyckas då, det var ju så att både Jardine och Krestanovich sades vara målsprutor av rang. Och det var de ju, NOT! Jag ser hellre att pengarna läggs på rätt spelare och inte på nån ny av de båda ovan nämndas rang..... Det kan vi gott klara oss utan.

Nej, nu blir det ett par kalla julöl och en balja glögg och Sverige- Kanada från J- VM..... Måste försöka glömma gårdagen lite.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0