Tabell mellan de fem i botten...18/12

* Jag har roat mig med att påta ihop en liten sammanställning hur det sett ut hittills i de inbördes mötena mellan de fem lag som återfinns på de fem sista platserna i tabellen. Det är ingen munter läsning för oss Mora IK- anhängare. Det visar sig att vi har fasligt svårt att vinna "rätt" matcher. Men det är ju förstås i den mån man kan prata om "rätt" matcher. Det är ju faktiskt så att om vi inte heller hade vunnit "fel" matcher, så hade vi ju garanterat varit årets Malmö/Leksand. Det vill säga hopplöst avsågade redan nu till jul....
   Lite orväckande är det att Tomas Skogs säger i en artikel på expressen.se idag säger att de har svårare mot andra "kämpalag" och lite lättare mot de mer spelande topplagen. 

http://www.expressen.se/sport/1.972901/fordel-brynas-i-bottendramat  

Det som är oroväckande med detta är ju att Mora har fler matcher mot just såna "kämplag" än mot så kallade topplag. Men det kan ju vara så att även dessa andra kämpalag kommer att få det svårare och svårare att vinna dessa matcher. Då gäller det att Mora vänder på den trenden..!
Jag vill ju också gärna att Djurgården ska dras in i den här striden kring strecken och jag tror att de är på god väg att bli ordentligt insyltade i dramat kring strecken.
Brynäs IF

11 7 0 4 36-27 20 Poängsnitt: 1,82 / match
Luleå HF 

11 6 1 4 29-27 20 Poängsnitt 1,82/ match 

Södertälje SK
11 4 3 4 19-24 15 Poängsnitt: 1,36 / match

Skellefteå AIK
12 4 2 6 29-29 13 Poängsnitt 1,08 /match
Mora IK

10 2 3 5 17-27 7    Poängsnitt 0,7 /match

Moras matcher mot dessa lag har hittills sett ut som följer:

Södertälje SK- Mora IK 2-1

Skellefteå AIK- Mora IK 6-1

Mora IK- Brynäs IF 2-1

Luleå HF- Mora IK 4-3 SD

Mora IK- Luleå HF 2- 5

Brynäs IF -Mora IK 4-3

Mora IK- Skellefteå AIK 3-2

Mora IK-Södertälje SK 1-1

Brynäs IF- Mora IK 1-0

Luleå HF- Mora IK1-1

De viktigaste matcherna under skolornas jullov är de som kommer att spelas hemma mot Skellefteå och Södertälje. Det känns ju inte helt fel att de är på hemmais heller, eller hur det nu är? Mora har ju faktiskt inte rosat marknaden hemma heller på sistone.....


Kommentarer
Postat av: Leksing

Fan vilket getingbo med Leksand Brynäs Mora Malmö Rögle Västerås i Kvalserien. Jag byter ut Brynäs mot SSK om jag får välja =)

Dock kommer nog matcherna mellan Leksand - Mora vara jobbiga på så sätt att lagen tar ut varandra så jag slipper gärna er där också fast jag egentligen inte vill ha er i ES =)

2007-12-18 @ 14:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0