Kvällens omgång 23/10

* Frölunda - Brynäs - Allt annat än en ny Brynäsförlust nere i Scandinavium vore en första klassens sensation. Det enda som talar för Brynäs är väl just det, att ingen tror på att de ska kunna slå Frölunda borta just nu. Jag tror det kommer att dra iväg till nånstans runt 5-1 eller 6-1......          
     
* Luleå - Timrå - Ett tufft och hårt norrlandsderby, där jag tror, eller kanske hoppas, stenhårt på en tvåa. I Riku Hahls frånvaro, sätter Challe in Petr Tenkrat lite tidigare än vad som var tänkt. Jag tycker Timrå ser ruskigt starka ut och tar detta med 2-4...               
     
*Linköping - Mora
 - Linköpnig hemma är en sak, men Linköping borta är något helt annat. Men som bortaspelet sett ut de senaste två bortamatcherna, så tror jag faktiskt på en klar segerchans för Mora. LHC förstärker upp sin line up med Ivan Majesky och Tomas Surouvy, det ger dem en helt annan tyng, både offensivt och defensivt. Men jag måste ju tro på mitt MIK och tippar bortaseger med 3-1. Huml, "Liket" och Basti gör våra mål. Läste idag att Arved har ögon och öron öppna på spelarmarknaden...... Spännande. Hoppas att det dyker upp något att gotta sig åt snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0