LHC- Mora 23/10

* Jaha, det blev som vanligt mot LHC.... Förlust. Av de femton matcher Mora spelat mot LHC hitills i elitserien, har vi tagit poäng i tre, TRE stycken. Vi vann i December 2004 med 5-2 i Cloetta, i våras spelade vi 1-1 hemma och så blev det ju 0-0 i lördags. Fem poäng av 45 möjliga. Är det månne så att en del lag passar vissa andra lag bättre eller sämre än andra? JA, det måste ju vara så. Att spela på LHC när de möter Mora måste ju vara rena banken på oddset. Men jag kan ge mig tusan på att om jag skulle göra det, då skulle Mora garanterat vinna!
   Nåväl, nu blev det inga poäng, men det var (såvitt jag förstår) stundtals bra spel från Mora och mycket slumppuckar som trillade in bakom Pitkämäki. Men faktum kvarstår att vi har inte gjort mål på två matcher nu och det duger inte. Jag tycker att på 125 minuter mot LHC borde man kunna göra åtminstone ett par mål. Men det är bara att bryta ihop och komma igen...... 
   Kul för Lasse Johansson att få känna på elitserien lite, dock. Jag tippar att Lasse startar mot Luleå imorgon. Det känns som att han behöver avlasta Pitkämäki lite nu.
   Nu är det nog så att sex poäng mot Luleå imorgon och Brynäs på Lördag är en nödvändighet, för att vi inte ska halka för långt efter. Men man kan ju även se det som att vi trots allt har 14 poäng och hänger med skapligt i tabellen, även om det inte riktigt stämmer. Men det får inte ta för lång tid innan det börjar stämma igen...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0