MIK-LHC 20/10 2007

*Ja, det blev ingen seger mot LHC hemma nu heller. Men visst, det var en riktigt bra match, men det kändes som en förlust. För var det nåt lag som var närmast segern och värda seger så var det hemmalaget. Jag kan inte riktigt förstå hur sekretariatet bara kunde hitta två moraskott i sista. De måste ha slumrat till bitvis. Men, men en nolla till i kolumnen för Juha och en viktig pinne i jakten på topp sex...

* Nyförvärven då? #44 ser riktigt bra ut och jag förstår att flera klubbar ville ha honom i sina trupper. #7 kommer mer och mer, några riktigt fina raka uppspel igår. #16 är den som, näst efter #44, är närmast att infria förväntningarna jag haft på honom. Ett par riktigt vassa, oannonserade avslut igår. Bara en "idioträddning" från Staña, gjorde Toni Dahlman mållös. Att han sen missade pucken i slutet på första perioden, får tillskrivas den, vid det laget, dåliga isen..... #19 och #8 förväntar jag mig massor mera ifrån. Jag gillar inte när "Liket" istället för att gasa och gå rakt på mål, stannar till i mittzon och väntar på att nån annan ska komma ikapp och vilja ha pucken. En Lindström med självförtroende och i form gör inte så, utan han gasar och sätter den i första klykan!! Men det kommer, var så säkra. Får han bara sätta ett eller ett par pytsar så kommer det att lossna. Staña hade ju inte en aning om hur eller vart han räddade "Likets" friläge igår...Hagos är även han på uppåtgående, hans svaga inledning tillskriver jag skillnaden mellan liten och stor rink, samt att han kanske inte tränat ikapp än. Den som väntar på nåt gott........

* Intressant med lite nya formationer igår. Det såg ut som att det är på väg att fungera för flera killar.

* 0-0..... Hur ofta har det hänt i Mora. Ingen vet riktigt och jag har inte tid att kolla det just nu, men det måste vara många år sen sist. Anmärkningsvärt är också att Mora inte hade en enda tvåa på hela matchen. Man satt ju bara och väntade på den första utvisningen, men den kom ju aldrig. Det är jag tämligen säker på att det aldrig hänt. Jag undrar om det nånsin hänt i elitserien att det ena laget inte dragit på sig en enda utvisning. Fortsätter Mora att hålla sig helt ifrån utvisningsbåset, ja då undrar jag vart detta kan bära. 

* När kommer vår andra icke-EU- spelare?

* Kan det månne vara så att verkligheten hunnit ikapp Andreas Pihl. Han såg riktigt stabbig ut igår. Det gick för fort för honom många gånger. Trött och sliten?

* Den 2/2 -08 är det dags för MIK- LHC igen. Kanske dags att redan nu höra sig för om nån är intresserad av att ha min plats....... Skönt i alla fall att det inte blir nåt mer möte i FMM innan vi hunnit slutföra julskinkan, nyårsraketer och glöggkvällar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0