Nu börjar det kännas tungt...

* Vilken bitter förlust det blev i eftermiddag..... Suck!
Vad ska man göra?  Dra nåt gammalt över sig?  Bara lägga sig ner och dö?  Skita i det här och börja spela bridge?
   Visst låter det lite lockande med bridge, men vad är det mot en kaffe med negerboll i FMM arena? Ingenting. Lite ljug med bänkgrannen, mycket stimm på domarj-veln och att pysa ut lite aggresioner.... Nej, det får bli till att bryta ihop och komma igen!
   Vafan, vi har ju fru fortuna nergrävd nånstans i sanddynerna i Hemus och nån gång måste väl nån hjälpa henne loss. Jag menar tre, TRE, ramträffar, vunnen skottstatistik och bra spel för övrigt, enligt rapporter från min man på plats i Gävle. Jag hävdar, med en dåres envishet, att vi fortfarande gjort det bra, trots att vi är inne i en svacka.....14 poäng, trots dåligt spel för det mesta, anser jag vara godkänt. Den här elitserien har, än så länge, inte bestått av nåt annat än en stor svacka! Faktum är ju att även de andra lagen kommer att ha sina svackor.....
   Det är ju bara så att det måste lossna för Elomo, Boggen, Bacon, "Liket", Hagos, Dahlman, ja you name it!! Det är inte många som det stämt för hittills iår, men ska ALLA forwards verkligen aldrig få nåt litet uns av flyt? Jag tror det och att det kommer snart, eller snarare det MÅSTE komma snart.

* Nu måste det vara slut på det här att ge motståndarna handikapp med 2-0, tidigt i första perioden. Hade det inte varit så idag, så hade vi vunnit och jag är tämligen övertygad om att vi vunnit i tisdags också om vi inte "gett" Luleå möjligheten att spela på ledning, efter 8 minuter i första.......
Samma visa idag, underläge med 0-2 innan matchen var åtta minuter gammal. Vi måste kunna hålla tätt, första tio i en match åtminstone, om vi ska kunna få nån form av trygghet. Numera gäller det både hemma och borta.

* Man kan ju alltid roa sig med att glädjas åt att SSK verkar vara ännu sämre..... Men det är inte särskilt mycket att glädjas åt om jag ska vara ärlig.

*Djoos brukar ju påstå att det där med tur brukar jämna ut sig under en lång säsong, men jag tror att det lag som jobbar hårdast lättare kan få lite flyt med studsar och dylikt. Nu krävs det ett j-la hårt jobb från samtliga och ett par segrar. För mig spelar det absolut ingen roll hur det ser ut eller om det blir 1-0 i matcherna, bara vi vinner ett par raka matcher.

* Timrå hemma måndag, Frölunda borta torsdag, Djurgården borta lördag........ Det ser inte ut som nån enkel vecka, jag vet. Men två segrar kommande vecka och vi har fått ett litet uns av arbetsro inför landslagsuppehållet.

*Undrar vilken moraspelare som är närmast landslaget? :) Pierre Johnsson, kanske...... Han är den av svenskarna i Mora som haft den högsta lägstnivån så här långt..... Men det är väl inte särskilt troligt att han skulle bli blågul i Karjala Cup. Eller?

Kommentarer
Postat av: Horcoff

Snacka om bittert. Märkligt att "alla" börjar kämpa först när de ligger under.

2007-10-27 @ 20:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0