Storebrorskomplex?

* Bara det faktum att det finns personer från Siljans avlopp som är in här och läser min blogg, glädjer mig. Det faktum att de lämnar kommentarer som de gör är jag inte heller särskilt förvånad över. En som kallar sig Vesslan skriver:
"Kan inte annat än glida omkring med ett leende på läpparna efter ännu en förlust för Mik. Ytterliggare en förlust för Mora men även en Seger för svensk hockey då pajaslag likt Miks anno 07 måste försvinna till förmån för lag med hockeykultur och fans. Att DD och andra dalatidningar följer storebror är väl bara ett bevis på Miks ointresse bland dalfolket då dessa bevisligen hellre följer serielunken i allsvenskan."

Här påstås det att Mora alltså skulle försvinna ur elitserien, till förmån för nåt lag med fans och hockeykultur. Jag vet att i Leksand anser man sig ha rätt till en plats i elitserien, just för att man har klacken, hallen och kulturen. Jag kan inte nog många gånger poängtera att det räcker ICKE för att gå upp i elitserien. Det man framförallt måste ha är ett spelarmaterial som räcker till och det har ju inte Leksand, så jag måste återigen konstatera att det blir ytterligare en kvalserie (om nu Leksand kvalificerar sig till den), med en ny 4:e eller 5:e plats.......
Men det är klart hallen, klacken, kulturen......

* Efter att ha besökt Ejendahls arena under Clas Ohlsson Cup, blev jag varse att där är man inte välkommen, såvida man inte är fanatisk hemmasupporter. Jag har i alla fall spenderat min sista krona i den hallen. Men det är ju så att jag hellre ser elitseriehockey än allsvensk, så det är kanske ingen risk.......

* Följande kommentar damp ner häromdagen också......
" kan inte annat än glädjas över att se hur hela *ora ik bleknar allt mer...Simons borde skämmas...ni jublar ju knappt vid mål längre?? haha...ses i kvalet..."  Den som skrivit detta har alltså varit i Mora på hockey och konstaterat att det inte ens jublas vid mål ens....... Aja baja, Smygmoring där. En som besöker FMM- arena för att få se elitseriehockey förmodar jag...... Du lär få fortsätta med det hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0