Tankar inför kvällens omgång 25/01- 07

* Färjestad   - Frölunda - Jag tro att FBK:s seger senast var en tillfälig "topp" och att de återkommer ner på jorden och vi får se en bortaseger. Juuso Riksman kommer att klappa igenom och Frölunda vinner komfortabelt med 4-2.

Timrå - Brynäs - Ett Brynäs i spillror möter återigen en övermäktig motståndare. Det sämst som kunde hända för Brynäs var att Timrå tappade sin 4-1- ledning sist. Ett Brynäs helt utan självförtroende har inte en chans mot ett revanschsuget Timrå. 5- 2 eller 6- 2, blir mitt tips.          
                
* Djurgården  - Linköping
- LHC:s första bortaseger är ett fuktum fram emot 21:30- tiden ikväll. Verkligheten måste komma ikapp DIF snart och jag tror det börjar ikväll. 2- 3 eller kanske gör Tony Mårtensson 2-4 i tom kasse.....
     
* Skellefteå  - Södertälje -
Det tar emot att konstatera, men i den här drabbningen är det faktiskt bäst för Moras vidkommande om hemmalaget vinner. Jag tror också att de gör det och att det bli en relativt lugn och behaglig resa för Skelleftå till tre poäng. Till kvällens match är dessutom Micke Renberg tillbaka och då är det ett helt annat Skelleftå.... Tipset får bli 4-1.         
     
*  HV 71 - Modo
Tipset här blir en etta, det är inte många som åker till Jönköping och tar med sig några poäng hem. I MoDo saknas Andreas Salomonsson och förmodligen också Per- Åge Skröder. Men det som gör avsaknaden av dessa något lindrigare är det faktum att Artistspelarna Patrick Yetman och Ronald Petrovicky gör sina första matcher i sin nya klubb. I mina ögon är just nämnde Petrovicky den mest intressanta artistspelaren i elitserien, i kamp med LHC:s Surouvy. Resultat då? Tja, varför inte 5-2....
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0