Uppehållet närmar sig....

* Jag vet att jag längtade till uppehållet ifjol, men frågan är om det inte kommer ännu mer lägligt denna gång. Jag orkar inte bry mig om nån hockey nu på ett tag. ja, jag vet att det är två matcher kvar till uppehållet och jag kommer intresserat att följa både Frölunda och Djurgården borta, men sen blir det vila från hockeyn!

* Varför kan inte vi få ha lite flyt emellanåt? Vad hade hänt om "Simme" gjort 3-3 i box play? Han gjorde ju helt rätt, sköt i det hörn som målisen kom ifrån, men naturligtvis fastnar pucken under benskyddet på nåt sätt. Jag är tämligne säker på att våra motståndare hade gjort mål i 9999 av 10000, men inte vi inte. Nej då. Jag antar att det bara är hårt jobb, hårt jobb och åter hårt jobb, som räknas.

*Varför får motståndarna göra precis vad dom vill med Bastiansen? Han blev ju för f*n knockad framför mål och Pajasen Claesson bara viftar att han ska resa sig upp. Ja, det är nog enkelt. Bastiansen borde kanske knockat honom, för att sedan be honom resa sig...... Bah, Claesson kan dra långt in i mörkaste smålandsskogen eller vart han nu är ifrån. Fram för lite mer ryska domare istället, de är iallafall lika dåliga åt båda hållen och känner inte till förbundet, media, hockeyligan och domarkåren (den svenska) och den inställning de har till att Mora finns med i elitserien. Den fula ankungen från landet ska bort!! In med Malmö, gulligull- drantarna och ett Stockholmslag till och stäng skiten gör det bara!

* Jag går iallafall till Bokia idag och köper mig en bok om bridge!

* Det enda som hjälper nu är nog lite hårt jobb här hemma för en annan också, så man får tänka på nåt helt annat. Det är ju trots allt bara två dagar till match igen och då gäller det att försöka få tillbaka lite av intresset till dess....

* Kan Leffe Boork vara en kandidat till att bli sportchef i Mora? Han skulle väl vara en bra avlastare till Janne Simons, eller?

* Det ska bli spännande att se vad vi får för ny/nya spelare under uppehållet, för nåt MÅSTE det bli!!! En sniper från Canada tack!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Att anställa Arvedsson var väl ändå ett misstag ?

2007-10-30 @ 10:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0