Allt i egna händer....

Dramat fortsätter......

Jag konstaterar att det fortfarande är FEM lag, som har allt i egna händer. De lag av topp fem, som vinner två raka matcher nu, kommer att återfinnas i elitserien till nästa säsong.
Det enda undantaget från detta är egentligen Mora. Mora är beroende av att Brynäs eller Malmö tappar en eller flera poäng i någon av sina två återstående matcher.

Att spekulera i vilket eller vilka lag som har det lättaste programmet lämnar jag härdän. Det är väl egentligen bara att konstatera att det i det här läget inte finns några lätta matcher, men jag konstaterar att jag hellre möter Västerås hemma, än Rögle eller Leksand........

Det som även fortsättningsvis är det stora orosmolnet på Moras himmel är skadelistan......Den utökades ju med ytterligare två backar i senaste matchen mot Malmö. Orkar de backar som återstår dra det tunga lass det innebär, att spela på fyra/ fem backar? Vi får väl se. Men de fyra som är hela är ju ändå de som är de mest rutinerade och jag tror att Skogs, Kurvinen, Järventie och Harant vill spela hur mycket som helst......

Jag tvivlar inte på att det räcker med fem backar mot Västerås hemma, men räcker det mot Rögle borta? Ja, det vet bara den store hockeyguden...... Om de finns en sån.....Om det finns en så tror jag att han tycker att det får vara nog med elände för Mora nu och låter oss vinna de återstående båda matcherna rätt komfortabelt.....

Ikväll blir det till att bevaka texttv lika mycket som matchen på isen..... Det känns som att mina sympatier i de båda andra matcherna kommer att ligga hos de båda bortalagen.....

Tipset då....? 5-1, får det bli.


Kommentarer
Postat av: Te

Har man en blogg så lär man väl uppdatera den dagligen åtminstone.

2008-04-10 @ 11:44:34
Postat av: Anonym

Mooooora åker ur i år hej hej hej

2008-04-10 @ 19:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0