Harald tar över skutan!

Det blev ett gammalt kärt återseende i båset de närmast två åren. Det känns oerhört inspirerande med Harald Lückner som tränare igen! Äntligen får vi en coach igen som vågar/vill/kommer sig för att ta time-out. Och det redan i den första perioden om det behövs!

Jag tror att det faktum att det trots allt blev Harald är ett gott omen. Det borgar förmodligen för att det kommer att bli full satsning mot elitserien igen! Jag tror också att det kommer att bli lättare att rekrytera nya spelare till klubben, nu när Harald ritat på. Jag kan tänka mig att Adam Andersson kanske inte är lika glad......

Simons påstår att det redan är klart att Eric Beaudoin är klar för nästa säsong. Det tror jag på först när jag ser honom i den röda Moratröjan till hösten.

Det verkar faktiskt som att det håller på att rekryteras en sportchef till Mora IK, hör och häpna. Även det tycker jag borgar för att det är på väg att smyga sig in lite elitmässighet även i ledningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0