Ikväll hakar vi av Brynäs....

* Jaha,dags igen för en drabbning i den hyperintressanta kvalserien. Undrar vilket av lagen som har den största pressen på sig ikväll....? Ja, vid en snabb eftertanke så kan vi väl enas om att det är hemmalaget....

Nu är det dags för revansch, för de förbannade uddamålsförlusterna i serien (4-3 och 1-0). Framförallt minns man ju den där 1-0 matchen, när matchens enda mål kom till när "Tuggummi- Tore" la in en puck på chans, som tog i ryggen på Adam och in...... Ett av norra Europas mest orättvisa resultat i en hockeymatch i modern tid.
Och en sån Moradominans som sedan följde har sällan skådats i en bortamatch...... Alla åren mot Arboga, Sunne och Surahammar inräknade....!
Den senaste matchen som spelades i Gävle har jag förträngt och har inte minsta minne av hur den slutade.....

Vi har ju dessutom två poäng att ta tillbaks som de snodde när de var i Mora......

Om det finns nån form av rättvisa i denna värld så borde Mora vinna rätt så konfortabelt i afton. Ska vi säga 1-4? Det blir det resultat som jag spelar en hundring på iallafall..... Men det är klart om det hade funnits ett litet uns av det där som Pär Djoos hela tiden sa att:

"- Sånt där jämnar ut sig under en hel säsong...."

så hade vi ju inte ens spelat i kvalserien vid det här laget......

För övrigt så kan man ju hoppas på att Rögle tar minst en pinne i Leksand ikväll, det skulle vara mumma för Mora det..... Och varför inte, en ledning för Rögle i matchen och ett par dåliga Power Play, så börjar supersupportrarna i Ejendals att bua och det talar ju bara för Rögle.......

Tillbaka i laget idag är ju iallafall Toni Dahlman och det är ju bra. Kanske, kanske kan även Micke Simons delta och då är det ju snart fyra kedjor igen. Sen blir det väl tre backpar kan jag tänka mig.

Som vanligt är det "Moraspelarna", Juha, "Basse" och Beaudion som ska dra det här lasset mot seger......

Jag bänkar mig med grannen och ser fram emot en trevlig afton......

Nu tar vi det här så kan Leksand och Brynäs spela sina förbannade klassiska derbyn, redan nästa säsong...... Det är ju det de tjatar om hela tiden. Det var väl till och med så att Brynäs supporterklubb köpte nån slags andelar i Återtåget 1.0, vill jag minnas. Då är ju detta ett mycket, mycket billigare alternativ.......

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gissa bilden i min blogg! Kolla in vettja!=D

2008-04-04 @ 17:31:11
URL: http://beccellie.blogg.se
Postat av: Brynäsaren

Gick inte så bra för er din jävla sopa och jag kanske skall passa på att tacka för Brendl :D :D :D :D

2008-04-05 @ 01:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0