Mycket har hänt.....

Mycket har hänt under dessa fyra "gyllene" åren som vi återfunnits i finrummet. Jag vill återpublicera en lista på de namn som vi haft i truppen under dessa fyra år. Den ser ut som följande:

Fördelningen på dessa går kanske att lista i oändlighet, jag väljer ett par alternativ, nämligen dessa: 

7 målvakter
22 backar
32 forwards

15 Finländare
24 Svenskar
8 Slovaker
7Kanadicker
5 Tjecker
1 Norrman

Skulle man få välja och vraka bland dessa och sammanställa man detta till en trupp, så tror jag att vi skulle få ett lag som skulle räcka till hyfsat, eller vad tror ni? Och ja, jag vet att detta är hypotetiskt, men kul är det ändå för en hockeygalning. Och ja, jag vet att det var NHL- lockout....osv.osv.

Målvakter:
Tero Leinonen
Bengt Höglund
Daniel Sperrle
Petri Vehanen
Mikko Rämö
Juha Pitkämäki
Lars Johansson

Backar:
Angel Nikolov
Andreas Lilja
Marko Kauppinen
Henrik Petré
Pavel Skrbek
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen
Tomas Slovak
Miroslav Blatak
Tero Määttä
Mikko Kurvinen
Antti Bruun
Tomas Harant
Martti Järventie
Adam Andersson
Calle Bergström
Peter Nolander
Tomas Skogs
Pierre Johnsson
Anders Danielsson
Patrik Cedergren


Forwards:
Daniel Cleary
Shawn Horcoff
Rastislav Pavlikovsky
Marian Hossa
Marcel Hossa
Ladislav Nagy
Peter Nylander
Kenneth Bergqvist
Niko Mikkola
Peter Fabus
Jordan Krestanovich
Anders Bastiansen
Eric Beaudoin
Kalle Kerman
Marco Toukko
Temo Elomo
Ivan Huml
Daniel Wessner
Ryan Jardine
Pavel Brendl
Eric Johansson
Johan Lindström
Toni Dahlman
Yared Hagos
Rob Hisey
Micke Simons
Jonathan Granström
Håkan Bogg
Marcus Eriksson
Daniel Back
Magnus Sandberg
Martin Jansson

En del rätt hyfsade namn och det ska bli kul att få ta ut en trupp bland dessa....... Återkommer snart.

Kommentarer
Postat av: Davedist

Det där lät roligt. Min trupp skulle se ut såhär:

Målvakter:
Juha Pitkimäki
Tero Leinonen

Backar:
Andreas Lilja
Marko Kauppinen
Pavel Skrbek
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Miroslav Blatak
Tomas Harant
Tomas Skogs
Adam Andersson

Forwards:
Daniel Cleary
Shawn Horcoff
Rastislav Pavlikovsky
Marian Hossa
Anders Bastiansen
Eric Beaudoin
Kalle Kerman
Marco Tuokko
Teemu Elomo
Ivan Huml
Pavel Brendl
Eric Johansson
Toni Dahlman
Jonathan Granström
Håkan Bogg

Där har vi 2 målvakter, 9 backar och 15 forwards.

7 Finnar
6 Svenskar
8 Tjecker/Slovaker (Dålig koll där)
4 Kanadensare
1 Norrman

2008-04-17 @ 17:29:00
Postat av: LarsW

Du har väl glömt Lasse Johansson bland målvakterna. Sedan undrar jag om Daniel Back verkligen spelade någon match i elitserien, det minns jag inte riktigt.

2008-04-17 @ 17:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0