Så är det då slut.....

* Ja, det blev ett mycket, mycket bistert slut på denna omtumlande säsong.... Egentligen känns det väldigt tungt att skriva av sig just nu, men några rader ska det väl kunna bli.

Det blir alltså till att börja om där allting började på nåt sätt. Vi fick exakt fyra år i finrummet denna gång, 10 April 2004- 10 April 2008. Nu är det väl dags att börja älta alla de gånger som man tagit ut målvakten och släppt in mål i tom kasse, alla de förbannat dåliga hemmamatcherna mot Luleå och SSK hemma osv. osv.... Men även det sparar jag till sen, när jag smält detta lite.

Jag kommer också att fortsätta min sammanställning av de spelare som passerat i MIK under dessa fyra år, för att ta ut ett All Star team......

Vilka blir kvar nästa säsong då? Det verkar som att samtliga har elitserieklausul och det lär inte bli många kvar av årets lag. Dalademokraten presenterar idag kontraktsläget och det ser inte ljust ut. Faktum är att det lär bli ett i mångt och mycket helt nytt lag till nästa år. Fram för de egna produkterna!! Nu är det dags att hela föreningen gör en nystart, med allt vad det innebär!

En eloge till Leksand som samlade ihop sig och spöade Malmö i slutomgången. Det gjorde ju faktiskt att vi hade allt i egna händer, men sumpade. Det blev ju de lag som vann de avslutande två matcherna som gick upp till slut.....

Hörs om några dar.....

Kommentarer
Postat av: Ea

Ja det känns tungt när dom hade det i egna händer till slut. Dom unga spelarna som fick chansen visar att det finns en framtid trots allt. Känslan igår var ungefär som för fyra år sedan fast tvärtom.

2008-04-11 @ 08:26:09
Postat av: Anonym

Vad var det jag sa

2008-04-11 @ 13:18:08
Postat av: Ig

Snipp snapp snut...så var sagan slut!!!

2008-04-11 @ 13:30:16
Postat av: mattias - 74

Mora Mora ropa vi vart vi gå

2008-04-11 @ 18:12:44
Postat av: Mattias

Vem i helvete har använt mitt nick och slängt in det på bloggen

Detta skall anmälas.

Msv dn rikttiga mattias - 74

2008-04-15 @ 21:42:11
Postat av: Mattias

Mvh

Den riktige Mattias - 74 skall det stå

2008-04-15 @ 21:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0