Skam den som ger sig....

Fan, fan, fan och åter fan!!

Det blev vi som blev avhakade. Och ständigt denna förbannade Brendl..... Det framgår mer och mer som att det är det största misstaget, som Simons gjort. Men det blir väl så här, när det aldrig får kosta några slantar. Man kan ju inte år ut och år in chansvärva och tro att det ska kunna gå vägen.

Jag hoppas att om detta blev nådastöten, att Jan Simons kliver av och lämnar över till en ny frisk fläkt. Och då menar jag att han måste bort helt och hållet, för så länge han sitter kvar så blir det ingen förändring.

Jag vet inte hur Moras ekonomi ser ut, men vad ska man med de slantarna nu?

Nu är det väl kanske till att göra en nystart och börja satsa på de egna spelarna som finns i föreningen. Vart är Anders Danielsson? Men då ska det väl helst finnas ett styrelsebeslut på det, så att det inte blir nån slags Leksandssatsning på en hel drös gamla trötta, avdankade utlänningar. Ny ska importerna verkligen vara toppar och inte nån jävla utfyllnad.

Men det är ju inte kört ännu...... det är väl Malmö vi får sikta in oss på nu. Malmö har ju kvar att möta, Mora borta, Rögle hemma och Leksand borta.....

Det som oroar mest är väl det faktum att vi måste använda ett par juniorer, för att få ihop tre femmor..... Visst är det kul att de får chansen, men inte i det här läget. Pressen är alldeles för stor på spelarna nu......

Vinner vi resten kommer vi att hamna på 19 poäng. det kan räcka väldigt långt när vi summerar tabellen efter tio spelade omgångar..... Men då gäller det att vinna resterande också..... Det är inte så jävla lätt som det kanske låter att vinna Malmö hemma, Västerås hemma och Rögle borta.

Vad gäller lillebror vid avloppsregionen av Siljan, så är jag inte ett dugg förvånad att de ligger där de ligger. Kanske fler som börjar inse att "Kvalserieväggen" var en felsatsning. Inför säsongen lät det ju så stort att man skulle satsa på Eddie Läck, men vad händer? Jo, man tar in en 42- årig föredetting och satsar stenhårt på honom. När det sen var dags för Läck att kvalseriedebutera, så fick han chansen i ett Leksand i fritt fall....... En till talang som man slarvat bort.... Bara att gratulera!

Jag pratade med en kompis igår kväll som är råleksing och som sett matchen mot Rögle. Han sa att:

"- Detta var det absolut sämsta jag sett! Hade Nybro stått på andra sidan ikväll, så hade vi fått stryk...."

Avslutningsvis väljer jag att citera mig själv från ett inlägg den 22 mars, dagen efter Leksand- Brynäs:

"Belfour såg ut som en medioker allsvensk målis. Det är tydligen lite skillnad i definition på att "Spika igen" om man jämför Sverige och Kanada. Det är väl det sista han gjort, i mina mått mätt iallafall......
Det är nog dags att sätta in Eddie Läck och det illa kvickt innan det är för sent....."


Hm, där ser man.......

Kommentarer
Postat av: Horcoff

Mora saknar inte en Brendl utan en Horcoff ;-)

2008-04-05 @ 09:17:29
Postat av: Anonym

Mooora åker ur i år och kommer aldrig, aldrig upp igen!

2008-04-06 @ 10:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0