Slaget om Siljan 2.0

* Jaha, dags igen för ett nervdallrande derby. Det man kan slå fast är väl att denna gång måste Mora vinna. Men det har vi ju vetat hela tiden, att det är viktigt att vinna hemmamatcherna. Det var ju ingen katastrof att förlora mot lillebror borta, men nog var det surt.....

Jag hoppas att vi ikväll får en domare som kan stå emot spänningen att döma ett daladerby. Men det får lika gärna vara en hemmadomare av det slag som vi fick se i lördags. Att man släpper en solklar tripping på Elomo i offensiv zon är väl en sak. Men att man när det spelas fyra mot fyra tar ut Bastiansen för, en inte alls lika klar, tripping är horribelt. Då ger man ju Leksand momentum i matchen i och med att de kunde göra ett-noll och sen är det ju Leksands match........ 2-0 målet räknar inte jag, det var ju ett sånt skitmål att till och med min katt hade gjort mål där.

Vad väntar jag mig då ikväll? Jag hoppas på en fortsatt Moraoffensiv och att det lossnar och det rejält. Det kan ju inte vara möjligt att varje målvakt vi möter ska gå in och göra "game of the season", varje gång Mora står för motståndet. Jag hoppas också att drakarna och vi på sittplats kan göra vårt för att ge Leksingarna en rejäl match även på läktarna.

Vad sägs om 5-1?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0