Det blev "bara" två....

Riktigt kul att vara på plats för att bevittna en bortamatch. Alltid lika kul att ta poäng också.......
Jag tror att det var ganska mycket folk med "Globenmått" mätt, också.... 7.700 drygt.
Mora startade i ett rasande termpo och parkerade i princip i Djurgårdens zon första 10. Som en frukt av detta kom också 0-1 som ett brev på posten. Sedan tog Djurgården över mer och mer..... För att sedan väga över till Mora. Det var Mora som ville vinna och Djurgården som inte ville förlora....

Lite kul när Djurgårdsklacken skriker växelvis "Särkijärvi käkar piller" och "Johansson käkar piller"....... JA, jag vet att de inte skriker så, men det låter fan så!

En sak som slog mig var: Hur fan kan FM Matsson presenteras som en av Djurgårdens partners. Detta gjordes dels på jumbotronen och med reklam i programbladet !  Va fan är det frågan om? Torsten Kjellgen (som väl också sitter Mora IK:s styrelse) borde ompröva det sponsoravtalet och det å det snaraste! Det känns INTE bra att vår hallsponsor framställs som en "partner" till Djurgården.

Måste säga att det känns lite surt att Luleå gick och tog tre poäng i Scandinavium. Men förmodligen var det lika surt för alla i Gävle, Södertälje, Luleå och Skellefteå att Mora gick och tog en extrapinne i Globen.

Efter en kommentar från en nöt som är in här och läser trots att det bara skrivs dynga, kom jag till ett beslut!
Jag kommer framöver att bli ÄNNU MER enögd och ÄNNU MER värdelös, så läs INTE skiten alla ni som inte vill.
Hur man kan gå in på en blogg som är så infernaliskt dålig är för mig en gåta!
Men det säger väl förmodligen mer om de nötterna än om kvaliteten på bloggen. 

Eller så är det kanske så att bloggen är så fruktansvärt bra att de inte kan låta bli att läsa!! Och frustrationen över beroendet tas ut på.....tja, dumma kommentarer..... :) 

Kommentarer
Postat av: elvenman (grannen till systern din)

Ja man upphör aldrig att förvånas vad en del gör trots att de tycker som man gör...

2008-02-27 @ 15:52:37
Postat av: Jo1

Vi kanske måste inse att FM Mattsson inte längre är ett företag i Östnor... Stora företag råkar väl sponsra olika klubbar när man har "kontor" i olika städer!

2008-02-27 @ 19:36:18
Postat av: Ola

De skriker inte "käkar piller", utan "Särkijärvis järnkaminer".

2008-02-28 @ 22:52:39
Postat av: Hacki

Jag hörde även att dem skrek
"Johanssons stjärt kaniner" Men vem vet det kanske var järnkaminer de med.

2008-02-29 @ 10:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0