Skönt med landslagsuppehåll!

* Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, med de tre sista matcherna innan Sweden Hockey Games. (Och, ja jag vet att det heter LG numera, men jag vägrar ändra....). Visst kanske man egentligen borde vara nöjd med en pinne borta mot både SAIK och SSK borta och LHC hemma. Men, men i detta utsatta läge så räcker det inte med "enpoängare". Det måste, MÅSTE börja bli trepoängare om detta ska kunna bli annat än ett besök i kvalserien. Så vitt jag kan förstå så hade det lika gärna kunnat bli tre poäng i en, två eller samtliga tre av matcherna. Jag vägrar att ge upp, men visst börjar det bli väldigt mörkt..... 

Vad är det för fel på den svenska domarkåren? Hur länge ska de få hålla på förstöra Moras chanser att ens få spela om poängen? 

Det känns som att förbundet, hockeyligan, kvällspressen, dalatidningarna och tv nu gör en sista kraftsamling för att en gång för alla få bort Mora från elitserien. Hur ska man annars tolka de påhopp som Moras spelare + vi fans fått utstå den gångna veckan, främst från en "journalist" med ett högrött, klotrunt ansikte på en viss kvällstidning, som jag numera köpt mitt sista exemplar av.....

Jag ger mig fan att det är nån i Skellefteå som hostat på moraspelarna i tisdags....

LHC- dräggens banderoll i lördags "Låna halsduk, se skiten gratis", humor!

Men de verkar inte ha skött sig någe vidare för övrigt. Det kanske är bra att poliserna som är på hockey får göra själ för slanten....

Nu blir det till att träna hårt och slicka såren lite och sen bara bryta ihop och komma igen! Jag vill inte ge upp detta race ännu! Nu blir det lagom att kolla lite på tre kronor och bara luta sig tillbaka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0