Tankar inför Mora- Frölunda 18/2-08

* Fan också att det inte ska gå att hålla en tvåmålsledning och bärga tre poäng!! Fy fan va besviken jag blev när man går in och spelar 0-4 i en andraperiod. Förvisso mot MoDo borta, men vafan 0-4!!

Dags att se framåt, Frölunda hemma ikväll. Märkligt förresten att man spelar en måndag..... Sist det hände var den 19/11 förra året.... Så nu blir det bara fem lag för Wikegård att resonera om i hockeykväll igen..... Det har varit sex delade omgångar Mån/Tis efter det och då har vi bara spelat på tisdagar...... 

Jag kollade lite på hur det ett ut med förvaltningen av tvåmålsledningar hittills denna säsong och det har tre gånger lett till en poäng och 4 gånger lett till noll. Lite lustigt är det att det i flera av matcherna blivit en tidig ledning, med två snabba mål, för att sedan rasa.......
Listan på de matcherna ser ut så här:

6/12- 07     DIF- Mora 0-2, efter 2.54 i första, ledde till 3-3 vid full tid.

8/12- 07     MIK- VF 3-1 efter 7.54 i tredje perioden. Sedan reducerade VF 17.39, för att sedan kvittera 17.51. I denna match gjorde för övrigt "Liket" sitt enda mål i Moratröjan. Jag hörde förresten att det var han som varit dyngrak och fått lift av hemtjänsten.

30/12- 07   MIK- SSK 2-0 efter 5.22 i första perioden. Av detta blev det 3-5 i arslet!

3/1- 08       LHC- MIK 1-3 efter 11.53 i andra perioden. Detta blev en poäng i slutändan.

15/1- 08     MoDo- MIK 0-2 efter 6 minuter. Målen föll efter 5.25 och efter 6.00. Detta förvaltade Mora till en 4-2 förlust.

31/1- 08     SSK- Mora 0-2 efter 13.17 i andra perioden. Det första målet föll efter 10.11....... av detta blev det en pinne och SSK- vinst i sudden.

16/2- 08      MoDo- Mora 0-2 efter 8.46 i första OCH 1-3 efter 14.19 i första perren. Av detta blev det som bekant noll och intet och 6-3 i baken.  

På sju matcher där Mora haft en tvåmålsledning, både tidigt i matcherna och sent. Visst tycker jag att det är lite skralt att "bara" få med sig fyra poäng....
Det är en jävla skillnad på fyra poäng om man jämför med 21.....

Men tänk om inte OM fanns......

Jag har fortfarande inte kommit över poängförlusten mot Frölunda hemma, det är den som jag har absolut svårast att svälja. Jag har sagt ända sen den matchen att, det kommer väl att vara de här två poängen som saknas för att komma över når av strecken..... Bara att hoppas att det inte blir det nedre.
 Att hamna under slutspelsstrecket kan jag leva med....

Tipset för dagen får bli 3-2... Det brukar det ju bli mellan Frölunda och Mora....

Kommentarer
Postat av: André

Hej,

Jag ser inga kontaktuppgifter till dig så skriver därför här.
Du är en av de trogna MIK-fans som för blogg om vårat kära lag. Jag söker kortfattat olika personer som vill blogga om Mora IK, samlade på en plats under ett MIK relaterat domännamn. Är du intresserad och vill veta mer om projektet skicka gärna iväg ett mail så får du mer information.

2008-02-18 @ 22:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0