Är det kört nu?

* Det låter på vissa som att vi ska börja ställa in oss på att få spela en kvalserie. Jag tillhör dock inte den skaran, ännu iallafall. Det fanns väl ingen som hade räknat med att Mora skulle kunna vinna mot HV borta. Att efter en förlust mot HV borta börja tala om att det är över tycker jag är att dra allt till sin spets. 
   Det finns fortfarande 20 matcher kvar att spela. Många poäng alltså... Ifjol räckte det med 74 poäng för att undvika kvalet. Om denna kalkyl skulle stämma även iår, så krävs det att Mora tar en poäng i snitt, lite drygt, nu på de sista 20 matcherna och det låter inte som nån omöjlighet tycker jag.

Till de många leksingar som tycker att det ska bli angenämt att möta Mora i kvalet, så vill jag bara säga att det kanske inte blir så himla angenämt för Leksand. Jag tror att det finns inget lag i allsvenskan som rår på nåt av elitserielagen över tio matcher. Spelar Mora som de gjort de senaste två/tre matcherna så har jag svårt att se att de vi inte ska klara av ett kval.

Kanske skulle det till och med vara lite kul att vara med om att spela bort Leksand en gång för alla!

Kommentarer
Postat av: Horcoff

Som sagt, det är inte alls kört för Mora ännu.
Jag fattar bara inte att Leksingar önskar att möta Mora i ett Kval, men det är väl som vanligt att de är total avsaknad av själinsikt.

2008-01-09 @ 13:33:01
Postat av: Muz

Leksand spelade upp er i Eliten och bär nu på ansvaret att spela ner er igen!

2008-01-09 @ 16:05:48
Postat av: mora1

Muz: Förklara för mig hur Leksand spelade upp Mora i elitserien. Har hört det förr men fattar ännu inte hur.Kan det inte ha varit Hammarby som slog SAIK matchen före som gjorde det eller det kanske var så enkelt att Mora var tog näst mest poäng i den serien.
Intressant att alla vid siljans avlopp vill tro att äckelsand spelar upp och ner lag till höger och vänster - mindervärdeskomplex tror jag det kallas.
Pappaskallar.

2008-01-09 @ 19:38:57
Postat av: malone

håller med inget lag kommer åka ut iår från eliten,,leksand är för dåligt malmö lika så,! är inte orolig för fem öre.!

2008-01-12 @ 00:50:05
Postat av: Grannen

Nu jävlar e det dax att ta fram vårast HH och köra..

2008-01-12 @ 11:27:30
Postat av: MG

malone: På mik.se verkar de vara _lite_ byxis iaf... :-)

2008-01-12 @ 22:01:31
Postat av: Dino

Leksand hade kunnat lägga sig mot SAIK i den kvalserien som gjorde att ni gick opp men istället så gjorde dom sin bästa match för säsongen och vann vilket betydde att MIK gick opp men ni behöver inte tacka för det eftersom vi antagligen kan få revansch och spela ut er i kommande kvalserie =)

// Johan

2008-01-15 @ 09:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0