Dags att börja med trepoängare...

Ikväll är det dags igen i Axa sport center.... Allt annat än tre poäng tror jag innebär att det blir fruktansvärt svårt att ta sig förbi TVÅ av de lag vi har framför oss i tabellen. Egentligen är det väl bara trepoängare som räknas både ikväll och på lördag mot LHC....

Jag tycker mig se tendenser till att vi är på väg att hitta tillbaka till det spel vi hade i höstas innan juluppehållet.....
Om man ska se krasst på det hela så har vi ju faktiskt två nyförvärv i truppen redan nu.... Inför innevarande säsong tappade vi Brendl, Blatak, Johansson och Kultanen. Dessa har hittintills bara ersatts av Harant.....(och till viss del Toni Dahlman).  Efter dessa finns det ju inget av nyförvärven som infriat (de kanske för högt) ställda förväntningarna. Men efter vad jag hörde från matchen mot Skellefteå borta, så verkar det som om två till av årets nya killar börjat röra på sig på allvar. Både Hagos och Järventie fick idel lovord av killarna i webradion. Om dessa skulle kunna infria endast något lite av de förväntningar som , med all rätt, finns på dem, så kan detta gå vägen utan att vi ska behöva besöka kvalserien. En annan faktor som talar för att det ska kunna gå vägen är att Bastiansen har varit mer lik sig i de senaste matcherna. Han är så där härligt dominant och svår att ta pucken ifrån. Kanske är det så att han snart börjar att få lite utvisningar med sig. Det är ju helt fantastiskt vad mycket stryk han måste utstå innan doamrnas arm åker upp i luften.

Juha måste också upp i närheten av den nivå han höll ifjol. Han verkar ha varit uppe där och nosat mot Skellefteå borta och det måste bli så även framöver.

Inatt klockan 00.00 är fönstret stängt.... Då kan vi sluta spekulera i eventuella förstärkningar. Jag tycker faktiskt att det ska bli rätt skönt att slippa alla otaliga rykten och bara kunna koncentrera sig på hockeyn.

Jag vete fan om det var så jäkla klokt att sparka "Arved" ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0